Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partnernyheter på 99mac

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac samarbetar med flera av världens främsta nyhetskällor inom Macområdet för att alltid erbjuda minutaktuella nyheter.

På förstasidans vänsterspalt finns nu aktuella nyheter som uppdateras automatiskt vad 10:e minut in i våra databaser. På sikt kommer dessa databaser bli sökbara i kombination med forumet för att säkerställa att medlemmar får bästa möjliga söksvar när ni söker efter information.

Finns det fler nyhetskällor som ni tycker att vi ska knyta till 99mac?

Två förslag:

- MacMinute.com
- MacCentral.com

MacMinute är min personliga favorit sen en tid tillbaka, så den lägger jag gärna en röst på.

MacSlash.net !

Ciryon

samarbete = publika RSS-feeds som vem som helst kan ladda ner och lägga på sin sajt?

Ursprungligen av Joacim Melin:

samarbete = publika RSS-feeds som vem som helst kan ladda ner och lägga på sin sajt?

Äntligen lite glada tillrop. Jag förstår hur du tänker, men...

Ursprungligen av Joacim Melin:

samarbete = publika RSS-feeds som vem som helst kan ladda ner och lägga på sin sajt?

- Samarbete = Vi har tillstånd att publicera innehållet på vår sajt. Vi har talat eller mailat alla partners och presenterat 99mac och vad vi vill göra. I Sverige tyckte både Roger och Patric att det var ett bra sätt att få trafik till deras sajter.

- MacNN vill gå ett steg längre, men det tänker jag inte prata mer om här.

- Överföringstekniken bygger på XML/RSS som tankas in i MySQL.

Eller ville du säga något annat med ditt inlägg??

Ursprungligen av Björnström:

Eller ville du säga något annat med ditt inlägg??

Inte mer än att man som vanligt får skala ner dina påståenden en smula. jag har ju fortfarande i gott minne hur du på ICQ berättade att du kontaktade IBM för att bli partner med dom och på 99mac hette det att IBM hade kontaktat dig.

De flesta sajter har publika RSS-feeds som vem som helst får tanka ner och lägga på sin sajt. Det är hela poängen med det och jag tyckte att det lät lite väl pompöst att kalla det samarbete.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-15 11:55

Oftopic.se kanske ska kunna ha en egen spalt?

Bra idé - ska försöka fixa det idag (vi ska jobba några timmar)

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-02-15 12:22

En liten undran bara, varför är det inte de senaste nyheterna från MacNytt och MacFeber?

Tack för tipset - det är fixat nu!

(vi hade råkat skriva över en liten fil)

Min definition av samarbete är när två parter kommer överens om att jobba ihop i ett projekt, precis som vi gjort med dom sajter som presenterar sina nyheter på 99mac.

Såvitt jag vet är det inte tillåtet att presentera nyheterna på kommersiella sajter utan tillstånd, jag hade åtminstonde inte vågat erbjuda MacFeber och MacNytt nyheter på 99mac utan att diskuterat frågan i förväg.

Om du har problem med mig får du gärna ta det direkt via ICQ.

MacNyt.dk erbjuder inte RSS/XML stöd.
MacNN har vi redan!

MacMinute och MacCentral ska jag maila imorgon - med lite tur har vi igång deras "feeds" senare i denna vecka.

Jag tycker det är strålande att bara behövva surfa till en site varje morgon.

J.

Ursprungligen av Jonathan:

Jag tycker det är strålande att bara behövva surfa till en site varje morgon.

J.

Samma här - en fråga om formateringen dock.

"Apple offers quot;Silencequot; at ITMS as individual track
Apple is now selling "Silence", Sonic Youth's 63-second stretch of silence, on the iTunes Music Stor..."

Vad gör "quot;" där - där borde vara formaterad text väl? Egentligen skall där vara ett & tecken före, men då tolkar 99Mac det som en formatering som det skall vara...

/CX

Japp - det finns många saker kvar att fixa...

Det här är ju en gammal nyhet, RSS-importen fungerar annorlunda idag.

Nä, försök att lägga kraften på att få en bättre sajt istället. Alla har väl ändå egna RSS-läsare?

Dom utesluter inte varandra. Att skriva nyheter varje dag är något av dom knepigate uppgifterna att lösa - vi har ett tiotal redaktörer idag som arbetar med att översätta dagliga nyheter. Jag har inte tid.

Och vad gäller sökmöjligheterna så funkar väl Google fortfarande bäst?

Google rocks! Men när det gäller svar på Macfrågor på Svenska spöar vi Google.

1
Bevaka tråden