Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Lan i år?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-07 22:06

Nytt år och vad kommer att hända i år.
Vi var ju några iväg och lanade på Dreamhack i höstas. 20 platser bra läge. Vi som var där hade roligt fast det kunde ha varit bättre planerat. Förväntningarna på samordningen och info om vad Apple m.m. kunde erbjuda var hög men resultatet motsvarades tyvärr inte riktigt.
Tyvärr är vi Macare in några Lan typer, inte många i alla fall.
Nu blev det ju så förra året kom 2 Maclan nästan samtidigt. En i Stockholm i slutet av oktober samt vi på Dreamhack i slutet av November. Bättre samordning så att det sprids ut på året kanske.

Att försöka bli fler Macusers på DreamHack, kanske skaffa ett sidobås med Apple eller någon som sponsor m.m är det något. Om det skall bli något måste det nog planeras nu redan.
Vad sägs?
Danskarna kan se MacFest, många Macresurser samarbetar till en stor begivenhet.
Tyvärr ligger det en bra bit bort, även för oss skåningar.

Att få spons för något av Apple, oavsett hur mycket i deras intresse det ligger är lika lätt som att föra in smör i arslet på en igelkott med en glödhet sticka...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 10:14

Kålla in www.macnytt.se dom har ett MacLAN på gång.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-11 16:48

Jag är medveten om att det snackas om Lan i Stockholm under våren, hoppas jag.

Tyvärr är Sverige lång och det är nog svårt att samla alla MacLanare till ett ställe.
Stockholm är rätt så lång bort. Jönköping är mer centralare för oss i Södra Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 18:54

Östersund är mera centralt tycker jag, tänk på oss uppifrån, vi kan ju aldrig var med på några lan nästan. Jag röstar helt klart för Östersund, Umeå eller nått liknande

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-11 22:06
Ursprungligen av TECHNIC:

Östersund är mera centralt tycker jag, tänk på oss uppifrån, vi kan ju aldrig var med på några lan nästan. Jag röstar helt klart för Östersund, Umeå eller nått liknande

Det var det jag menade. Man kan nog inte ha en gemensam i hela Sverige. Kan inte ni ha en i Östersund.

Jag röstar för umeaå

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 00:24
Ursprungligen av Alexander W:

Jag röstar för umeaå

HÄRLIGT Alexander!!! Nu är vi 2 i alla fall

  • Medlem
  • 2004-02-12 23:36
Citat:

Tyvärr är vi Macare in några Lan typer, inte många i alla fall.

Kan bero på att det inte finns så många spel som är kompatibla med mac

Yaaay :D, Vart i umeå tyckeru lanet ska vara TECHNIC

  • Medlem
  • 2004-02-13 18:27

Jag röstar för Umeå med! Bara på min skola finns flera hundra macanvändare.

Lanet i Umeå förra gången var ett lyckat event, varför inte igen?

  • Medlem
  • 2004-02-13 22:21
Ursprungligen av William WM:

Lanet i Umeå förra gången var ett lyckat event, varför inte igen?

Ja det låter intressant, gäller bara att fixa en lokal. Hmm, kanske den här diskussionen ska fortsätta i Umeåforumet istället.

  • Avstängd
  • 2004-02-13 22:52

Vi stockholmare kan väll ha en gathering på Remedy GameZone? (www.Remedy.nu)

Umeåmedlemmarna kan fortsätta diskussionen här: http://99mac.se/forum/showthread.php?p=331456

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-02-14 00:51

Sitter på lan nu, 250pers och ensammen macanvändare

Ursprungligen av Gadd:

Sitter på lan nu, 250pers och ensammen macanvändare

Känner din smärta! Du får helt enkelt ställa dig upp och skrika ut din kärlek till din Mac. Ärligt talat tror jag att vissa wintendo(tm)-användare förväntar sig att du ska göra det. Gör dem inte besvikna!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-02-14 02:07
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Känner din smärta! Du får helt enkelt ställa dig upp och skrika ut din kärlek till din Mac. Ärligt talat tror jag att vissa wintendo(tm)-användare förväntar sig att du ska göra det. Gör dem inte besvikna!

Hehe, ingen som kommenterat att jag kör mac ännu iaf, brukar alltid vara nån på lanen som gör de.
Nu har dom tom sagt att mac smider

Jo Jönköping är ju bra och centralt, i varje fall för mig
Men frågorna är många.
När? Var? Hur?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 12:07

Jag ska minsann på Dreamhack summer och funderar på att ta med mig min nyss beställda personalpcmac (2x1.8 Ghz G5) dit. Dock hoppas jag att det kommer någon ny version snart på G5an för...då kanske man får den istället. Leverans sker ju i April/Maj

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-15 22:12

Skall vi prova att få ihop folk till Dreamhack i nov?

Eller är det bättre att ha ett renodlat MacLan?

Jag skulle kunna komma hem till Jönköping för vinter-Dreamhack. Jag menar, jag har ju ändå jobbat i crew där...

1
Bevaka tråden