Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandstitt av förstasidan

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi hinner inte - det är en korta förklaringen till att förstasidan ännu inte är lanserad. Vi släpper en slags första betaversion ikväll och det kommer ske många uppdateringar.

Det finns en hel del förändringar på förstasidan redan - nyheterna skapas inte längre i forumet utan i ett nytt redaktionellt system (som är osynligt för medlemmarna dock) som ger oss massor av nya möjligheter.

Högerspalten innehåller i fortsättningen nyheter ifrån våra partners MacNN, Wired, MacFeber och MacNytt. Det kommer tillkomma fler partners under Februari. Du kan "fälla ihop" nyheterna med + / - knappen som en rullgardin. MacFeber kan ännu inte leverera en feed med rätt teckenuppsättning så det förekommer fel på Å-Ä-Ö i några dagar till.

Vi fortsätter jobbet imorgon, det är inte ens någon mening för er att klaga på grejer eftersom utvecklingsarbetet pågår fortfarande. Vad kommer imorgon?

- Länk till forumet
- Uppdaterad vänsterspalt
- Automatiskt uppdaterande nyhetsrubriker till vänster (var 10:e minut)
- Fungerande "läs mer" knapp i långa nyheter
- Fungerande "kommentera" knapp på nyheterna
...och mycket mer!

Håll till godo med artikel 1 av flera med Oscar Bjers!

Det ser ut att bli riktigt bra, starkt jobbat!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-12 18:16

Himmel vad det blir bra, och vi bara tackar och tar emot

Som en tyvärr avliden Göran Kropp skulle ha utryckt sig:
-Kanon, dubbel tumme!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-12 19:55

Det kommer väl finnas en spalt med nya inlägg på förstasidan? *orolig*

Ursprungligen av Rajje:

Det kommer väl finnas en spalt med nya inlägg på förstasidan? *orolig*

Japp - det gör det!

Vi kommer köra trespalt:

VÄNSTER: Senaste nyheterna ifrån 99mac och dom andra 99:orna och ipod.se, senaste diskussionerna + inläggen samt ett nyhetsarkiv. Dessutom lite snabblänkar till vanliga grejer.

MITTEN: Våra huvudrubriker just nu

HÖGER: "Tickers" ifrån världens främsta Macsajter plus MacFeber och MacNytt.

Tanken är att man ska kunna göra reload var 5:e minut och alltid hitta nya grejer.

Det ser mycket lovande ut! Tycker iden med nyheter och "löpsedlar" i den högra marginalen var en brilliant ide.
Bugar ödmjukt och tackar!!

T-son

Det ser snyggt och bra ut. Men jag vill läsa vad Oscar svarade på alla angelägna frågor, jag skiter i hans CV.

Ursprungligen av Nurell:

Det ser snyggt och bra ut. Men jag vill läsa vad Oscar svarade på alla angelägna frågor, jag skiter i hans CV.

Det kommer!

Vi delar in allt godis i flera artiklar, vi har några grejer som ingen har hört talas om, jag lovar!

Fantastiskt jobb! Dessutom helt gratis för oss användare. Bockar och bugar för en mycket hedersvärd insats.

Europas bästa Mac-sajt.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 22:11

Lysande. Kan vara jag som är tokig, men fanns det någon intuitiv väg in till forumet? Jag fick klicka på den stora bilden efter att ha letat mig fördärvad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-13 08:09

Va? Nu har jag missat nåt! Finns beta-förstasidan uppe juust nu? Jag kommer bara till den vanliga skylten om att arbete pågår.

Lysnade Herr Bjornstrom! Tror mycket gott om vad framtiden har i sitt sköte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-13 11:14

Angående Macfebers nyheter.

Finns det något som hindrar att decoda filen?

// test.php
<?php
// vilken fil?
$file = "http://www.macfeber.se/index.rdf";

// sno den!
$macfeber = file_get_contents($file);

// avkoda den!
$macfeber = utf8_decode($macfeber);

// skicka ut den i cyberspace
echo $macfeber;
?>

http://www.construct.se/test/test.php
Så kan det gå. Inga problem.

Mycket bra arbete! 99mac blir mer och mer självklar som startsida för alla mac-intresserade svenskar. Med huvudrubriker från andra vettiga nyhetskällor har man ju nästan allt man behöver samlat på en sida.

Mitten kommer ju att fyllas upp när det kommer fler nyheter. Vad blir det av vänsterspalten nedanför det tio senaste inläggen? Kunde kanske vara en bra plats för annonser, även om vi som användare kanske inte alltid är så förtjusta i reklam.

Så här i början känner jag att vänsterspalten med nya inlägg blir något jag aldrig kommer att titta på. Min vana här är att klicka på "Nya inlägg" det första jag gör (om det inte har dykt upp något spännande bland nyhetsrubrikerna.) Då blir ju de tio nya till vänster redundanta. Det kanske kunde vara värt att hålla ögonen på hur flitigt vänsterspaltens länkar begagnas, och fundera över annat innehåll om få använder den?

Som sagt, ett mycket bra jobb med förstasidan!

1
Bevaka tråden