Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac träffar Oscar Bjers

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-12 18:19

Ser fram mot morgondagen och lite svar på frågor.

  • Medlem
  • 2004-02-12 18:36

"Efter några genomgångar av skillnaderna mellan plattformarna och en presentation av Powerbook "TiBook" G4 och nya OS X var Oscar såld på Mac"

Inte tillräckligt såld för att hålla koll på det förhållandevis lilla sortimentet, eller vilken dator han använder, tydligen.

"På frågan om vilken av sjuttontummarna det är svarar han inte riktigt vet men att fick den i December - vi drar snabbt slutsatsen att det är en nya 1.33GHZ modellen."

Jaja... man kan väl inte räkna med att VD för Apple ska ha ett intresse för det de säljer.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-12 20:46
Ursprungligen av stfm:

Inte tillräckligt såld för att hålla koll på det förhållandevis lilla sortimentet, eller vilken dator han använder, tydligen.

"På frågan om vilken av sjuttontummarna det är svarar han inte riktigt vet men att fick den i December - vi drar snabbt slutsatsen att det är en nya 1.33GHZ modellen."

Jaja... man kan väl inte räkna med att VD för Apple ska ha ett intresse för det de säljer.

Jag har full förståelse för Oscar. Jag har heller aldrig någon exakt koll på vilken dator jag har, annat en själva modellen på min dator. Det enda som intesserar mig är att allt fungerar (gärna snabbt och snyggt också) Det där tekniska kan jag liksom aldrig få något intresse för.

Men, det är ju klart, jag har ju inte Oscars jobb heller . . . . .

Smatidigt är det en jäkla skillnad på att köpa en dator, då har man koll på vad man köper. Får man en så bryr man sig inte lika mycket.

  • Medlem
  • 2004-02-12 21:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Smatidigt är det en jäkla skillnad på att köpa en dator, då har man koll på vad man köper. Får man en så bryr man sig inte lika mycket.

Helt sant. Jobbdatorer jag har haft har jag inte haft så bra koll på. Jag tar tillbaka.

Jag noterar att Björnström har en speciell mugg och Arvid och Martin har snyggare frisyrer än Björnström. I övrigt är Björnström en retsticka. Han lyckas skriva en hel sida utan att ge mig några svar på alla de otroligt viktiga frågorna som vi har ställt. Däremot känns Oscar redan som en i 99mac-gänget.

Jag ser med spänning och förväntan fram emot morgondagens artikel. Bra jobbar pojkar. Tack Oscar för att du ställer upp och lyssnar på användarna.

/c

PS. Det finns naturligtvis ytterligare en person i rummen. Fotografen. Jag tror det är en PC-användare som vill vara anonym. DS.

Arvid ser ju ut som en MonChiChi - vi har retat honom i veckor för det

Trevlig läsning, nu väntar vi bara på att *hövding 1* och *hövding 2* ger en hint om att 99mac får lite stöd till en XServer, samt att Göteborg snart har en nästan utlovad sanktionerad ConceptStore samt att de sedan minst 2 månader tillbaka hett efterlängtade 99mac beställda tröjorna snart ser dagens ljus. Bra att Bjers bjuder på sig själv - vad kan vi ge honom för ytterligare feedback?

alltid kul att höra när "hövdingen" talar

Citat:

Under tiden som VD för Icon Medialab fanns tankarna på att använda endast Windows i produktionen men där sade personalen ifrån: "Det går inte att jobba på Windows!". Efter några genomgångar av skillnaderna mellan plattformarna och en presentation av Powerbook "TiBook" G4 och nya OS X var Oscar såld på Mac och planerna på standardisering genomfördes aldrig.

*skratt*
Jo det kommer jag ihåg. Nye VDn klampar in och säger att alla ska köra Win.
Det togs inte väl emot kan jag säga.
Cirka 50 personer hotade säga upp sig om de skulle tvingas jobba med Windows.
Det var ungefär alla som jobbade med grafik och formgivning på något sätt även ett gäng webdesigners... fast då hette det ens det. Nåja det är en annan historia.

1
Bevaka tråden