Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

internetfab webhotell?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-02-11 18:50

Funderar på att byta webhotell, någon som har erfarenhet av Internetfab webhotell?
http://internetfab.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=12

Kan ju passa på att fråga om någon vet om http://www.scorpionshops.com/ är ett bra hotell?

Senast redigerat 2004-02-11 19:16

Jag använder Internetfab och är helt nöjd. Jag tycker man får mycket för pengarna, brukar använda dem när jag gör webbsidor åt andra också. Jag har bara läst gott om dem. Det finns minst en tråd till om Internetfab på 99mac, kolla.

Hej.

Jag skaffade dem precis och jag är jättenöjd än så länge. Billiga, snabba och bra funktioner. Tog 30 minuter från att jag fyllt i formuläret tills jag hade allt aktiverat. Sen 18 timmar för DNSer men det är ju så det är. Jag har haft noll strul.
500mb för 750kr/år är bra tycker jag.
Dock är deras adress: http://www.oderland.com
Den länk du skicka är deras gamla sida som av nån anledning finns kvar...

Internetfab är väldigt bra. Du får MER än vad dom skriver om. Sen har dom cPanelX vilket är ett kickass administrationsverktyg. Som .e.x installera phpBB med en knapptryckning, ha kontroll över mySQL, MIME, subdomäner och massvis av annat.

Det andra vet jag inte så mycket om, men med tanke på priserna så är det ju bara att pröva.

Använder det med - mycket nöjd !!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-02-11 21:08

Ok, låter ju bra

Till Christopher mfl som har sin sajt hos oderland: Hur är det med deras mailtjänst, stöder de både IMAP/POP3 ? Funkar spamfilteringen bra ?

/henrik

Japp..stödjer på PO3 och IMAP ( använder imap själv ), har inte slått på spamfiltreringen ( får så lite ) så jag vet inte...och får jag nåt tar MAIL's inbyggda filtrering hand om det...

spam

Ursprungligen av lilledanne:

Japp..stödjer på PO3 och IMAP ( använder imap själv ), har inte slått på spamfiltreringen ( får så lite ) så jag vet inte...och får jag nåt tar MAIL's inbyggda filtrering hand om det...

Ok, det låter ju bra. Får en hel del spam i dagsläget och även om mail/thunderbird känner igen det mesta så vore det skönt att slippa lite. Speciellt då man kollar mailen på webben eller via mobilen. Då måste man rensa spam själv.

/henrik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-12 10:24

Använder också internetfab. Kan rekommenderas. Spamfiltreringen funkar bra (spam assasin). Mycket trevlig webbmail funktionalitet där man kan välja mellan Horde, NeoMail och Squirrelmail. Obegränsat med e-postalias är kanonbra om man som i mitt fall lägger upp för en förening då man kan helt fritt kan adressera till funktioner istället för personer (och lätt redigera vilka personer som knyts till respektive funktion).

Jag är också mycket nöjd med Oderland/Internetfab. cPanel är verkligen svinbra.

J.

Finns det andra webbhotell som ni vet kör med CpanelX ?

Ok, jag är övertalad. Jag beställer ett konto ikväll tror jag. So long, space2u.com.

Någon som vet var man hittar cPanelX (programvaran alltså), har googlat lite men hittade inget bra.

Christopher!

Gå till http://www.cpanel.net/dist.cgi och scrolla ner så finns det en del hotel...

J.

Stort tack. Ser att OX versionen är 93% klar. Skall diskutera detta med mina kollegor, kanske ser ni det på vårt webbhotell inom kort.

cpanel är både bra och dåligt på samma gång. Jag kör det på min server, eftersom många kunder efterfrågar det.. och visst det är smidigt för dom, och ganska ofta för mig som admin med ibland, särskilt när man snabbt ska skapa nya konton

Största problemen är väl egentligen att det integreras ganska kraftigt i systemet. Så ifall man tex ändrar något manuellt så händer det ibland att cpanel/whm antingen skriver över config filen med sin egen info eller att den helt enkelt inte fattar. Och även fastän man kör stable release/updates så är det ibland ganska buggigt, många av scriptsen som följer med är dessutom ganska buggiga ibland. Och backup scripten som följer med är inge vidare tycker jag..

passa på att titta förbi forumen på forums.cpanel.net...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-21 13:11

Ni som kört Oderland en tid, hur är deras uppetid? Läste i deras avtal att den är 99,5%. Stämmer det?

Kör Oderland, och har aldrig haft avbrott. Har inte kollat avtalet så noga. 99.5 % per dag, månad eller kvartal är ju rätt viktigt att kolla på...

http://www.oderland.com (Internetfab) är verkligen toppen, har haft flera kunder där under ett halvår, har aldrig krånglat.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 11:22

Håller med er. Har upplevt några korta avbrott ett par gånger, men nu verkar servern rulla på bra. Supporten är bland den bästa som finns. Får ofta svar på en kvart oavsett om klockan är ett på natten eller sex på morgonen. Lägger alla nya kunder hos dem..

1
Bevaka tråden