Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac, iMac eller iBook?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 11:26

Problem!

Jag måste ha en dator. Kör PC nu, men är trött på att behöva starta om och dålig prestanda. En Macintosh står väldigt högt i kurs (jag ska utbilda mig inom det Grafiska, så Mac-vana är ett krav).

Jag är student. Pengar är ett problem. Så eMac'en vore ett bra alternativ, om det inte vore för den påstådda dåliga skärmen.

iMacen verkar vara av bättre kvalitet, men kostar ungefär 18 000 (nöjer mig inte med en 15"). Så det är ju för dyrt.

iBooken kostar 13 500 kr, och har också en för liten skärm, men är bärbar.

Yuck! Varför gör inte Apple en fusion mellan eMac'en och iMac'en som har en 17" skärm (CRT eller TFT), DVD/CD-RW, 1GHz som kostar 12 000 kronor!

Ja, till problemet; vad göra?! Begagnat?

//Foxfire

  • Medlem
  • 2004-02-11 11:29

Om du har plats på skrivbordet, så kan du koppla in en extern skärm till eMacen och få dubbla skrivbord med ett litet hack. För mellanskillnaden får du en hyfsad 17" analog TFT.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 11:31

Åh nej vad krångligt =/

Nej, jag har inte plats med en extra skärm (Lukas datorbord från IKEA).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-11 11:42

Köp en iBook nu, komplettera med en extern skärm senare. Det är min insnöade åsikt. Eller försök hitta en beg. PB. Bärbart är guld värt. Har man väl fastnat finns ingen återvändo...

Edit: rättade stavfel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-11 11:45

Köp en beg iMac G4, såg just en med 17tum för 10.000 på ett torg man inte får nämna vid namn här Det går nog att pruta lite på priset...

Begagnat är definitivt värt att hålla ögonen öppna för.