Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vanliga frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som typ "hur gör jag för att starta om min mac?" eller liknande kanske skulle sammanfattas i en FAQ för mac. Jag tycker att det är lite irriterande att dom flesta som är nya på forumet inte bemödar sig att göra en sökning. Istället så för varje ny medlem så postas samma fråga om och om igen och blir besvarad in absurdum.

Då tycker jag att det skulla vara smidigare att samla alla mac relaterade problem i en och samma tråd för att lätt kunna söka där i stället för på hela forumet. Vad tror ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-11 07:40

faq.99mac.se var ju fårn början tänkt att bli någon sorts FAQ för vanliga frågor. Men istället blev det en datorordbok.
Nu verkar inte 99mac FAQ finnas kvar ens.
Jag håller med om att det verkligen borde göras en "riktig" FAQ med vanliga frågor.

Speciellt frågan om var @ har tagit vägen är väldigt vanlig. Eller frågan om varför tangentbordslayouten ändras till USA hela tiden. Dessa dyker upp varje vecka.

Utmärkta förslag. Min kommentar:

- FAQ.99mac.se kommer byta form men återkomma som ett slags uppslagsverk istället för en FAQ. Vår egen wiki. Räknar med att den är tillbaka nästa vecka (ska hämta server som den ligger på nere i Malmö imorgon, installera ny UNIX burk på nya webhotellet på fredag och flyttar väl över grejerna nästa vecka när jag är tillbaka i Sthlm.

- FAQ bör ligga i varje underforum som en klibbig diskussion. Sweclockers är faktiskt bättre än oss på detta, dags att styra upp verksamheten

Därför söker jag frivilliga moderatorer som kan ta hand om ett forum, skapa FAQ och se till att det finns aktuella diskussionsämnen. Jag ska ta fram en slags "inbjudan" till moderatorvärlden med alla fördelar och nackdelar det innebär (läs: snygg svart tröja hemlevererad)

1
Bevaka tråden