Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm i OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 12:01

Tjo!

Jag har länge funderat över att gå över till mac och frågat massa dumma frågor här inne Nu kom jag på att jag glömt en grej. Till min PC har jag en BenQ FP747 v2 (tror modellbeteckningen är så) 17" TFT. Jag kontaktade deras support o frågade om jag kunde ha den till mac. De svarade att de inte har något stöd för macdrivers men att det kanske funkade med de drivers som finns i osx (???). Med andra ord så hade de ingen aning. Är det någon här som har en aning om det skulle funka smärtfritt, vill inte chansa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 12:48

Med ganska stor säkerhet ja. Har inte stött på någon skärm som vägrat.
Du kanske behöver en adapter à någon hundring dock, för sladden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 17:42

Jag hade ingen aning om att skärmar behövde drivrutiner.
Fast så är det säkert på Windows, Windows behöver ju drivrutiner till möss, så varför inte...
Hursomhelst: Jag tror det kommer funka bra. Skärmar är inte plattformsspecifika vad jag vet. I-macar har VGA och poffs-Macar har DVI och ibland ADC (ADC är Apples special-kontakt, adapter till DVI tror jag medföljer). Jag tror att det även brukar följa med DVI-VGA-adaptrar till datorerna med DVI. Så har din skärm nån av de kontakterna så funkar det.

Alla PowerMacar (fr o m G4 (G3?)) har en DVI- och en ADC-kontakt. En DVI-till-VGA-adapter ingår.
Bärbara iBookar har en mini-vga-kontakt så om mna vill köra på extern skärm får man köpa en liten adapter för en trehundring. Vet inte riktigt hur det är med PowerBookar. Ett tips är ju att kolla på http://www.apple.com/se/hardware/ för de olika macmodellerna.

J.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 20:58

Mini-VGA -> VGA följer med iBook gratis.
PowerBook G4 har vanlig DVI.

1
Bevaka tråden