Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lundabor!

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 22:34

Skulle inte det inte vara kul/trevligt om vi Lundabor kunde köra ett litet pub/käk/something besök? Vi är väl iofs kanske inte fler än 3-4 stycken, men ändå.

Jag bor visserligen i Lund men är ännu ingen mac ägare, funderar på att köpa en ibook dock...räknas det?

Samma här. Bor i Lund, men ingen mac.. ännu. Dock är en iBook G4/800 beställd så snart så...

Ahh, samma planer som jag har.
Beställt här i stan eller via apple store?

Beställde in en på Kullander & Kullander i Malmö. Väldigt bra service där. Dock ingen aning om hur lång tid det tar men borde gå snabbt då det är en standard iBook utan några som helst modifieringar. (var allt min budget klarade av.. ) Mer minne får bli nästa månad.. 256MB kommer man nog inte så långt med...

Har fattat detta då det virtuella minnet tydligen belastar burken rejält.
Ekonomin är sådär här med men orkar inte vänta på en prissänkning....vill ju ha en nu ju

Precis, beställ nu när dollarn är låg med..

Vad fick du betala för din ibook till slut? 8500 plus moms för en standardutrustad hittade jag på inwarehouse.se. Vill köpa till minne då (men det tjänar man tydligen på att göra efteråt..) samt ha en större hd och ett airport kort.

Blir ju snabbt en hel del dyrare...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 23:39

Jag studerar i Lund så inte helt omöjligt om jag har råd att jag kan besöka puben. Hmm vet andra i Lund som har mac, t ex lange som är medlem här.

Har för mig att det var samma pris som på applestore, dvs 11.495:- inkl moms.
man kan nog få det något billigare med mecenatkort men sådant har jag inte..

Men har du pengarna så släng in Bluetooth, det är ungefär det enda man inte kan lägga till själv sen efteråt.

Måste erkänna att jag har lite dålig koll på bluetooth till mac, vilka möjligheter ger det en?

Skulle behöva någon slags uppkoppling som inte kräver telenät eller fast uppkoppling.
Som de uppkopplingar som finns till Palm:s osv, finns det i kort form till mac? Typ en antenn eller något?

Med bluetooth kan du fjärrstyra din bärbara med t.ex en mobiltelefon, och du kan använda trådlösa tangentbord och möss. Ungefär det enda jag känner till om BT. Beställer man det med datorn så byggs den in internt, annars får man dras med en extern liten sak. SJälv behöver jag inte det så fick bli utan..

Tror Airport kortet fixar sånt där. Nåväl, nån mer mac kunnig person lär veta svaret..

Ursprungligen av The Answer Man:

Skulle inte det inte vara kul/trevligt om vi Lundabor kunde köra ett litet pub/käk/something besök? Vi är väl iofs kanske inte fler än 3-4 stycken, men ändå.

Det är väl synd att begränsa oss till vår lilla akademiska ankdamm... Vi inom Øresundsregionen skall ju vara föregångare inom förbrödning, eller hur? Det finns trevliga 99Macare några mil söderut som säkert gärna utökar antalet pubbesökare! Flera av dem jobbar/pluggar/dräller dessutom i Lund åtminstone på dagtid.

Men visst, en pub i Lund för omväxlings skull kunde väl vara trevligt så kör vi i Köpenhamn nästa gång! Dessutom kunde vi ju verka för att döpa om vårt lokala forum till "Øresund" istället för "Malmö"

/Göran, lundabo av födsel och gammal vana men arbetandes i Lomma när jag inte är pappaledig...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 01:08

jag vill vara med!

Jag bor visserligen i Malmö men jag pluggar i Lund. Få rman vara med?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 01:43

Det är ju macpub i malmö på onsdag, varför inte ta er dit och hälsa på oss
buss 130, 131 och 171 stannar precis utanför Zorbas så det är inga problem att hitta dit.

Ursprungligen av Snake_:

Måste erkänna att jag har lite dålig koll på bluetooth till mac, vilka möjligheter ger det en?

Den ger en bra möjligheter att synca sin bluetoothmobil med iCal och Adress Book m.m.
Bluetooth är sjukt hett.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 01:45

Lund ligger närmare Ängelholm än Malmö. Och man börjar bli jäkligt sugen på en samandrabning av Macnerdar

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 14:23

men kommer man till malmö kommer det bli ännu fler macnerdar...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 15:41

Men jag är ingen storstadsmänniska Isch, för mycket folk på en gång för mig. Så vidare man inte kan bloker resan till puben. Men blir det en samling människor i Lund så kan man ju ta ett studiebesök dit. Tror att jag lyckats switcha en kommande student som kanske också är sugen på det. Finns aldeles för lite macpubar.

Rösta 'JA' till fler lokala forum!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 18:07

okej, jag kan gå med på att komma till en pub i lund också

Trevligt att se många nytillkomna Lundensare i Forumet. Inte omöjligt att man skulle dyka upp på en sådan träff.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 21:07

Kävlingebo

Hej, bor själv i Kävlinge, strax utanför Lund.
Är också i Lund varje dag, roligt att träffa några andra macare, finns inte så många i Kävlinge.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 00:47

Vi studenter kan ju faktiskt också utnyttja nationspubarnas ypperliga prissättning. Det gör ju inte saken värre!

Kan inte ni Lundabor som är intresserade ge mig a call på iChat? Mitt screenname är "svarmannen" (AIM).

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 11:05

Problemet med det är bara att inte alla macägare i lund är studenter.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 09:51

Lundapub och Bluetooth

Jaha, Hjärup ligger faktiskt bara 4 minuter från Lund med Pågatåget och hela 10 minuter till Malmö. Då borde ju en Lundapub vara helt ok. Jag håller dock med om att Malmöpuben är etablerad och faktiskt har möte ikväll verkar det som. (Har själv ingen möjlighet att komma dock. Suck, tvåbarnsfäder har delad lojalitet med Apple). Funkar det så hänger jag dock gärna på en Lundapub framöver. Ja, Köpenhamn är också bra som någon sa ovan.

Angående Bluetooth så kan jag å det varmaste rekommendera att antingen se till att ha BT inbyggt från början eller ögonaböj gå och inhandla en liten adapter. Jag synkar Avantgo (www.avantgo.com) i Palmen (Tungsten T) tillsammans med Adressboken, iCal 1.5 och detta tillsammans med min relik Ericsson R520m. Mitt senaste projekt är att få igång mitt Ericsson Bluetooth headset HBH-10 med min iMac för att köra iChat 2.1. Senaste drivisarna för Bluetooth från Apple (1.5) som släpptes häromdagen ska ju stödja sådant. Har inte lyckats ännu dock...

Martin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-11 12:11

Känner lite fientlighet mellan Malmö och Lund i denna tråd..

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-11 13:08

Ja, Lundabor är ju som de är.
Jag vet, jag har en bredvid mig just nu...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 13:29

Malmö och Lund med omnejd

Jag känner i alla fall ingen fientlighet mellan Malmö och Lund. Det är kanske för att jag bor i Hjärup...

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-02-11 14:54

Jag har inget emot varken lund eller malmö och för mig kan detta vara en utmärkt sak,
det kan ju bli två pubar i månaden istället för en, det betyder dubbelt så mkt skoj för mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-11 16:32

Jag håller mig till Malmöpub. Inte så långt hem

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 22:43

Jag är nu förvisso bara 19, så jag blir förmodligen inte insläppt på någon "proper" pub.

Bevaka tråden