Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Carz

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 23:02

Nån som vet hur jag får tag i hela "Super Carz"? Hittar bara "oregistrerade" versioner. Tänker att han som gjort det där gamla spelet har lagt ner... eller? Har det inte släppts som freeware?

Citat:

It was programmed to load faster than ANY known program over 1 Mb in size
and for ultimate two player racing action.

Så står det i Read Me filen.

Citat:

To register
==========

_ _ _ _ _ _ Register for only £5
_ _ _ _ _ _ ==================

_ _ _ _ _ _ Add 25p postage and packing for the UK, 35p for Europe, 50p for anywhere else.
_ _ _ If you live in the UK then send a cheque or postal order made payable to
_ _ _ _ _ _ Fenwick Cooper for £5.25 to:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ Registrations
_ _ _ _ _ _ _ _ _ 4 Well Place
_ _ _ _ _ _ _ _ _ Ipsden
_ _ _ _ _ _ _ _ _ Wallingford
_ _ _ _ _ _ _ _ _ OXON
_ _ _ _ _ _ _ _ _ OX106QZ
_ _ _ _ _ _ _ _ _ England

_ _ _ If you send cash and it doesn't arrive, sorry. There is no excuse for residents of_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ the UK. If you do not live in the UK, you may send the cash equivalent in your
_ _ _ preferred currency. Please add the equivalent of £0.50 to cover currency
_ _ _ _ _ _ exchange.

Senast redigerat 2004-02-09 13:01
  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 13:00

Ingen som känner till detta spel? Ingen som råkar ha det eller vill sälja det? VILL HA ALLA BANOR!!!! =(

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 16:14
Ursprungligen av ThunderMac:

Ingen som känner till detta spel? Ingen som råkar ha det eller vill sälja det? VILL HA ALLA BANOR!!!! =(

Jösse, du har fastnat för det här spelet du.
Visst, det var lite festligt, skojig styrning. Men nämnandet av namnet Super Carz gjorde mig först och främst fruktansvärt sugen på att spela Atari-versionen igen.

Man lagrade det fantastiska spelet på två stycken 800kb-disketter, fick stirra länge på "Loading"-skylten i skicklig träimitation för att få ge sig ut på banan med sin Super Car, beväpnad med olja, minor och missiler kämpade man sedan om den åtråvärda förstaplatsen, mot både snubben brevid dig i soffan och de kanske tjugo simulerade motståndarna.

OOOH! ett sådant fantastiskt spel. Måste hitta spår av spelet i någon form, kanske en skärmdump. En portning till OSX och medföljande Glädjepinne i originalutförande skulle göra mig alldeles, alldeles jätteglad. (och antagligen besviken, för SÅ bra kan det väl inte ha varit?)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 14:43

vart kan jag få tag på spelet??

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 16:42

Precis vad jag gjorde....men ingen av nerladdnings länkarna fungerar.

Ursprungligen av jonny R:

http://wuarchive.wustl.edu/systems/...g/files... - där hittar man ett spel med namnet Super Carz, har inte hunnit testa det, måste koka färdigt soppan på spisen nu.

Jo... just det spelet är det. Men jag tror att det är endast den versionen som bara har 3 eller 4 banor.

Ursprungligen av jonny R:

Jösse, du har fastnat för det här spelet du.

Hehe...jo min brorsa och jag satt och lirade det spelet förut. Vi är lika tokiga i det båda två, superskoj att spela mot varandra!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 16:00

Påminner det om fantastiska Atari-spelet "Super Cars"? Vilket väl var bästa spelet som gick att få tag tidigt 90-tal.. http://wuarchive.wustl.edu/systems/mac/amug/files/game/s/ - där hittar man ett spel med namnet Super Carz, har inte hunnit testa det, måste koka färdigt soppan på spisen nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 14:44
1
Bevaka tråden