Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ftp och ComHem... Hur gör man?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-08 00:39

Jag irriterar mig enormt mycket på detta: jag kommer inte in på mitt hemsideutrymme. Kanske någon kan tala om för mig vad jag gör fel, jag vill lägga upp lite bilder så jag kan visa dem på ett annat forum.

Nå.

Man skriver in servern ftp://w1.316.comhem.se, path /~u31642756/, användarnamn u31642756, och lösenord. Men programmet bara gnäller om att det inte funkar. Ja, jag använder inte ett inlogg, utan ett mejllösenord, som man ju ska.

Jag fattar inte vad som är fel. Programmet är FTPeel, som jag hittade en demo på på apple.com.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 09:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 09:23

Jag har inga problem att komma in på mitt konto, använder en betalversion av Transmit som du hittar på Versiontracker. Har för mig att det finns någon trial-version som du kan testa också.

De uppgifter jag använder:
server: w1.707.comhem.se
användarnamn: samma som för e-post, för mig: u70704554
lösenord: xxxxxxx

Har du testat att försöka logga in utan att ange någon sökväg? (Det ska normalt inte behövas och jag gör det inte).

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-08 15:34

Jag tror som hekr att det är pathen som inte ska vara med.
Du kan även testa med ett annat ftp-program, om det gör någon skillnad. FTPeel har jag aldrig hört talas om, så jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Jag har ComHem, men det var ett bra tag sen jag provade ftp. Men jag har för mig att du inte ska ange någon path, utan det fungerar ändå... Men om du inte får det att fungera så kan jag kika på det igen. Hjälper gärna till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 21:49

För mig funkar det bra när jag skriver in detta:
Adress: w1.861.comhem.se
Användarnamn: Adressens namn, inte inloggningsnamnet. Tex har jag inloggningsnamnet u86118635 när jag loggar in på bredbandet, men användarnamnet här ska vara u86118636 för mig, som är adressen till hemsideutrymmet.
Lösenord: Hemsideutrymmets egna lösenord. Man får ett nytt för varje utrymme (man kan få 5 st gratis). Om du inte kan lösenordet kan du logga in på comhem.se och byta det (utan att kunna det gamla).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-09 01:32

Nu funkade det! Använde Transmit,och skrev in utan path, så gick det fint.

PureFTP är väl såvitt jag förstår en ftp serveprogramvara? Jag har faktiskt letat efter det.

Tackför all hjälp!

1
Bevaka tråden