Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync, Adressboken och Tungsten T3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om det dryftats förut i forumet, men jag nämner det ändå.

Är det möjligen någon som kan bekräfta problem med iSync conduit och synkning av Adressboken till en Palm Tungsten T3?

Problemet:
Enbart en adresspost i Adressboken synkas över till Palmen.

Det är dessutom *enbart* posten som är kategoriserad som "hem" som synkas, är posten kategoriserad som "arbete" synkas den inte alls.

I Palmen får nämnd post kategori "Work".

-

Inte en helt optimal situation alltså, framför allt inte då just Tungsten T3 faktiskt stödjer dubbla adressposter rätt av.

Jag har inte testat mot Palm Desktop, av den enkla anledningen att jag hellre vill använda iCal och Adressboken, men där torde det fungera.

Så, någon som kan bekräfta problemet?

/Michael

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 12:25

Det är isync som är problemet, det är Apple som inte uppdaterat sina conduits. Bråka med Apple.

Jag har också problem med min palm och jag får inte de olika kalendrarna i iCal att synkas till min Tungsten E. Alla händelser och tasks kommer med men de får alla samma kategori. Jag har provat att ändra kategorierna i Palmen till samma namn som de olika kalendrarna i iCal. mitt problem verkar relaterat. jag använder inte adressboken alls.
Planen är att jag o min sambo skall ha samma iCal fil men olika kalendrar (i iCal) som vi båda synkar med varandra via .mac. Detta har fungerat jättebra med våra två datorer men nu med palmen så kan jag alltså inte se skillnad på vad jag och min sambo skall göra.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-06 07:41

Att det inte fungerar är inte så konstigt, iSync stödjer inte synkning av kategorier.

Kort kan man säga att iSync är en ganska primitiv historia som inte klarar mycket av det man förväntar sig, om man vill ha en någurlunda vettig synking mot sin Palm så är det bara att överge Apples lösning och satsa på Palm eller nån annans conduits istället.

Ja det va ju trisst!
Palmdesktop tillåter ju inte synkning via .mac. Hur man änn gör så har man ändan bak. Det är väl bara att hoppas på en ny version av ical.

Tack för hjälpen i alla fall,

PP

  • Oregistrerad
  • 2004-02-06 23:13

Det finns lite andra lösningar men de skulle antagligen bli lite klumpiga eller kosta pengar. Den bästa lösningen jag hittade just nu var Group Organizer (två användare, bägge med Palm).

jag skalll kolla group ordanizer.

tack för hjälpen
pp

1
Bevaka tråden