Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid på BTO powerbook?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-01-30 17:32

Har just beställt en 15" powerbook lite specialkonfigurerad. Någon som har ett hum om hur lång leveranstid det är på en sådan nu för tiden? Har apple fått bukt på leveransproblemen än? Det hade varit roligt att höra från någon som nyligen fått sin levererad.

[edit: stavning]

Jag skall beställa en iBook 12" med BT, AP, 60GB,384ram, idag!
så jag undrar ung samma sak som apu!

Citat:

Skrevs ursprungligen av MarMan Hollow
Jag skall beställa en iBook 12" med BT, AP, 60GB,384ram, idag!
så jag undrar ung samma sak som apu!

Kan ge lite information. Jag beställde en iBook 12'' med BT, 40GB och 640MB RAM den 24 jan klockan 15 via Mecenat på Apple Store. Betalade direkt via VISA, pengar reserverade. Har dock inte hänt så mycket mer. Jag fick en bekräftelse direkt, har kollat statusen på ordern... ligger idag fortfarande på "open".

hmmm ok

Samma sak för mig, beställde den 27 ligger fortfarande som open.

Vilka har köpt Ibook/Powerbook?

De brukar komma rätt snabbt, fast det är bäst att räkna med minst två veckor för att inte bli besviken.
Men vi ringer så snart den kommer.

  • Medlem
  • 2004-01-30 19:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
De brukar komma rätt snabbt, fast det är bäst att räkna med minst två veckor för att inte bli besviken.
Men vi ringer så snart den kommer.

He he, utmärkt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stanlero
Vilka har köpt Ibook/Powerbook?

Jag har beställt en 12" Ibook.

Okej, jag ska beställa en 12" Ibook om någon vecka. Är det inte ovanligt många som ska köpa/köper mac just nu?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 09:28

Jag beställde just en BTO PB 17". Leveranstid 3 till 4 veckor enl min åf.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 10:40

Enligt rykten så kommer nya Macar i början på Januari så kanske det lönar sig att vänta?

Förresten det tog 3 månader att få min 15" Powerbook fast då kom den utan vita fläckar på skärmen och ingen glappande skärm.

//Rob

Oj, nu är inte pengarna längre reserverade på kontot. Tydligen helt i sin ordning vad jag förstår... MEN kan det innebära att min order börjar röra på sig? Är det någon som vet om "leverensbesked" skickas ut under helgerna (alltså att statusen på ordern ändras från "open" till något annat)... eller kan jag släppa det hela till på måndag?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Enligt rykten så kommer nya Macar i början på Januari så kanske det lönar sig att vänta?

Förresten det tog 3 månader att få min 15" Powerbook fast då kom den utan vita fläckar på skärmen och ingen glappande skärm.

//Rob

I början på januari?! Tror du syftar på februari?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-31 15:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stanlero
I början på januari?! Tror du syftar på februari?

Egentligen så är det ju inte fel, rykterna sa ju först att det skulle komma på MacWorld Expo, det var ju i början av Januari, sen var det lite efter Expot, sen var det 20-årsdagen, nu är det början av februari.

Det kan ju vara så att det kommer nått nu i början av feb iom Superbowl, men vågar inte hoppas.

Tydligen har de precis bytt ordersystem, vilket gör att det besked som står på hemsidan inte stämmer.

En polare beställde en Powerbook som det stod "Open.." på tills TNT ringde och sa att de hade ett paket till honom...

Men ring Applestore, de kan ge klarare besked än hemsidan.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-06 17:22

Jag beställde min specialkonfigurerade PB 1,25 15" för 3 veckor sedan och har fortfarande inte fått ngt besked om leverans från macsupport. Jag börjar bli kraftigt otålig!

Leftrustle... hur lång tid tog det från att han beställde till han fick den?

En sak som inte jag fattar, varför skulle Mac släppa ny i samband med Superbowl? Är man sponsor eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-31 21:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stanlero
En sak som inte jag fattar, varför skulle Mac släppa ny i samband med Superbowl? Är man sponsor eller?

Det var lite spekulationer om det nånstans. Nu när Pepsi gör reklam för gratis musik genom itms så kommer Apple få fler icke-mac-besökare. Det kan ju vara en smart tid att lansera nya produkter.

Fast som sagt, det är ju bara spekulationer..

Hoppas det kommer en ny Ibook.

Senast redigerat 2004-02-05 19:34

Uppdaterar mitt tidigare inlägg. Som jag tidigare skrev beställde jag den 24/1 (en lördag). I förmiddags var paketet i Luxemburg. Själv hoppas jag att ha den före helgen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-02-05 19:33

nu har det gått två och en halv vecka sedan jag beställde min ibook 12" och den har inte dykt upp...

Ursprungligen av leelan:

nu har det gått två och en halv vecka sedan jag beställde min ibook 12" och den har inte dykt upp...

Den som väntar på något gott...

Ursprungligen av Striberger:

Uppdaterar mitt tidigare inlägg. Som jag tidigare skrev beställde jag den 24/1 (en lördag). I förmiddags var paketet i Luxemburg. Själv hoppas jag att ha den före helgen.

Då var det klart. Trillade in i Eindhoven igår vid 19-tiden. 10.30 ringde det på dörren. Nu sitter jag och lär mig OS X. Kan, om någon vill, lägga upp hela ärendegången.

Ursprungligen av Striberger:

Kan, om någon vill, lägga upp hela ärendegången.

Gärna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 22:45

Beställde min 15" hoppas att den kommer snabbt!

Hmm, kanske borde beställa en Ibook redan nu. Efter det jag har läst som ni har skrivit så lär ju inte den komma på ett bra tag!

Det tog bara två veckor för min 17 PowerBook från att jag beställde den tills jag fick den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 23:48

varför tar det sådan tid?

den enda anledningen att jag inte köpte den direkt på macoteket var därför jag ville ha en 5600 hårddisk istället för 4200an och enkel 512a så jag köper till en extra 512. varför varför varför tar det sådan tid?

iof snart gått en vecka. upp till tre veckor sa de. troligtvis längre efter jag läst allas inlägg här :/

Bevaka tråden