Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook kalibrerad profil

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-05 07:06

Jag har gjort en kalibrerad profil till iBooken. Jag har en G3/800, och det är inte säkert att den är lika bra på alla, men lägg den i "biblioteket/colorsync/profiles" och testa!

Jag tycker att den gör en enorm skillnad, och höjer värdet på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 13:16

Misslyckades med att prova din profil. Vet inte vaför med jag kunde inte öppna den i ColorSync. Jag brukar använda mig av SuperCal för att få till en profil som passar den skärm jag använder. Funger mycket bra får jag säga.

  • Medlem
  • 2004-02-05 16:44

Jag har också provat SuperCal, men misslyckats med att göra en bra profil till iBooken. Den här är gjord med hårdvarukalibrator.

Du har provat att lägga den i "biblioteket/colorsync/profiles" och sedan klicka på "färg"-tabben i bildskärmsinställningar? Den fungerar, jag provade just att ladda ned den.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-06 14:17

Hej stfm, tyckte din profil var schysst. Jag kommer använda den, när jag är på resande fot alt när jag inte har datorn inkopplad till en extra skärm. Kopplar jag in den till min min extra skärm så är färg(?!) skillnaderna så stora mellan dem (alltså ibook skärmen och min stationära skärn) att det är skrämmande
Men råkar du (eller någon annan) sitta in på en schysst profil för en Hyundai 19" IQ FlatFace Q910 Silver så ropa till, för det letar och längtar jag efter, tyvärr är det där med kalibrering inget för mig.

  • Medlem
  • 2004-02-06 14:27

Testa Supercal från http://www.bergdesign.com/ . Om man inte har en helt hopplös CRT-skärm, så brukar det fungera hyfsat. Det förutsätter dock att du inte har defekter i färgseendet, så om du har det så får du kalla in en kompis.

iBook-skärmen kan ju aldrig fungera för färgkritiskt arbete, men originalprofilen är ju hopplös i alla avseenden. Jag blev själv förvånad över hur bra skärmen faktiskt är med en bättre anpassad profil.

  • Medlem
  • 2004-02-06 14:37

Jag har också en profil för Samsung Syncmaster 172v LCD...

1
Bevaka tråden