Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk sidnumrering i quarken!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ehhh en liten old school fråga som sagt, har glömt bort exakt kommando/tangenttryckning för detta eminenta lilla mallsidesobjekt - automatisk paginering.

Ska tydligen vara kringla-3 i ett textblock på en mallsida, enligt manualen, men det funkar inte! Hur göra?

/T

Jorå ... Skapa textblock, markera med textverktyget och tryck kringla-3. Då får du ett tecken som ser ut så här <#>. Jag sitter i sexan men vill minnas att det var samma i fyran.

Okej, kan det bero på att jag kör quark 4:an i classic läge under osX ? Placerar markören i ett textblock på mallsidan, trycker kringla-3, händer ingenting, mer än ett varningsljud förstås, Skumt

Har för mig att det var ett annat kommando för 4:an och äldre. Men jag kommer såklart inte ihåg nu. Kan ju leta lite bland gamla papper där jag har det nedskrivet. Annars kanske du kan få tag i ett gammal malldokument och kopiera. Det ska funka också.

  • Medlem
  • 2004-02-06 12:35

Kommando 9 borde gå bra (funkar i 5an iaf)

Ja! Där satt den! kringla-9 var det! Tackar, bugar o bockar!

/T

  • Medlem
  • 2004-02-06 14:16

Om jag inte minns fel, så är det feldokumenterat i den svenska manualen för fyran...

1
Bevaka tråden