Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loppmarknad

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och funderar om man skulle anordna en liten marknad på Minervaskolan.
Vi har nämligen ett antal begagnade iBook 366 Mhz och PB Pismo 400 Mhz som vi skall sälja. Jag har en lista på köpare men vi har fler maskiner än köpare.
Tror ni att det skulle finnas intresse (köpare)?

Vad ligger priserna på? circus?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 09:58

En Pismo skulle inte vara fel. Vilket prisläge kommer de isåfall att hamna i, tror du?

Ibooksen 366 Mhz är mycket intressanta för en skola jag jobbar åt om priset är rätt!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-06 10:57

Allt handlar om pris tyvärr, annars hade vi nog alla haft helt nya macar av senaste modell. Intresse finns för en Pismo, om nu priset är rätt.

Jag tror absolut att det går att hitta många köpare, bland annat studenter är nog intresserade.

Att 366mhz versionen är iBöckerna med den äldre designen?

Ursprungligen av Micke W:

Tror ni att det skulle finnas intresse (köpare)?

Ett sjyst pris, varken över- eller underpris och du säljer dem säkert. Annars kan du annonsera ut dem här och lägga till frakt så blir du av med dem.

Tror jag, dårå.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-02-06 14:38

Jag signar på listan med iBookintressenter (i min tvååriga dotters intresse...). Hör av dig om det kan bli intressant och finns en prislista!

iBook 366 Mhz 64 MB RAM 10 GB HD Airport - 3.000.-
Powerbook Pismo 400 Mhz 128 MB RAM 10 - 20 GB HD Airport - 4.000.-

Någon några kan ha mer minne och eller större HD än 10 GB. Om diskarna är bytta så har de oftast 20 GB.

Hur är batterierna?

Batterierna är varierande. Vad kan man vänta sig av en 3 år gammal dator som är använd i stort sett varje dag. Hörde nyss att en PC-tillverkade gav 8-10 mån som livstid för batteriet.

Min flickvän är klart intresserad av en pismo

Alla som är intresserade, skicka mig ett "riktigt" mail med resp. Powerbook eller iBook i ämnet. Jag kontaktar er så snart vi ordnat allt som behövs kring försäljningen.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 21:54

jag är intresserad om priset e rätt...skulle behöva en bärbar...om d inte e försent

Vi håller precis i denna stund på och gör iBookarna klara för försäljning.
Några 99mac-medlemmar håller på och går igenom alla datorer för att kolla fel och brister + installerar originalsystem.
En av de lyckliga killarna hittade en av våra reservmaskiner som var i stort sett helt oanvänd. M.a.o. en sprillans ny dator för 3.000.-

Bildbevis på att det händer saker i Umeå på begagnatmarknaden...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 18:10

nice.
vad äre för nått i ibookarna? ram, processor hastighet osv? en sak till...hur varma blir dom? testade en ny pb 1,25 igår..tyce den blev oerhört varm, nästan så att den itne gick att ha i knäet..

ska se om plånboken tillåter ett till datorköp...

  • Medlem
  • 2004-02-22 19:18
Ursprungligen av TECHNIC:

nice.
vad äre för nått i ibookarna? ram, processor hastighet osv? en sak till...hur varma blir dom? testade en ny pb 1,25 igår..tyce den blev oerhört varm, nästan så att den itne gick att ha i knäet..

ska se om plånboken tillåter ett till datorköp...

Dom blir inte lika varma som nya Powerbooks/iBooks.

Lite specifikationer:

iBook G3 366MHz, finns i Lime och blå.
Airportkort
Minne: 64mb, vissa kan ha 64mb extra.
Hårddisk: 10GB, (ev. någon med 20GB).
Grafikkort: ATI Rage Mobility 8mb
Inbyggd 24x CD-läsare
USB
Firewire
Ethernet
Modem
Kompositvideo ut, A/V
Programvara: OS 9 förinstallerat, samt medföljande installationsskivor.

Skicka e-post till Micke W för mer information eller för att anmäla intresse.

För övrigt så är det jag som står upp på vänstra bilden.

  • Medlem
  • 2004-02-22 20:05

Finns en bra länk här, som XedoZ hittade.
http://apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=ibookfirewire

Har ett fåtal, väldigt lågupplösta, bilder på http://mmn-o.org/ibooks/ibooks.html

Efter att ha testkört en ett tag kan jag påpeka att de inte blir varma alls. Går lätt att sitta med en sådan i knäna utan att oroa sig för brännskador.

1
Bevaka tråden