Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sänka skepp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2004-02-05 13:43

Hej!

Någon som vet om det finns ett sänka skepp spel till Mac OS X?

Det är ju en klassisk spelidé så det borde finnas, men jag har inte hittat nåt än...

Ursprungligen av Ted:

Hej!

Någon som vet om det finns ett sänka skepp spel till Mac OS X?

Det är ju en klassisk spelidé så det borde finnas, men jag har inte hittat nåt än...

Här hittar du ett litet spel med piratskepp som ska sänkas:Arr

Onlinespel mot andra skeppsänkare runt om i världen med 7th Fleet Deluxe från Freeverse.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-02-05 19:50

Jag skulle vilja rekommendera Boka Battleships, finns för både OS X och Classic.

Ursprungligen av Christofer:

Onlinespel mot andra skeppsänkare runt om i världen med 7th Fleet Deluxe från Freeverse.

jag provade det gamla (1.1) spelet, ej Deluxe varianten. det gick inte att spela lokalt (eget lan, ej via freeverse server). finns det tips om hur man egentligen skall starta/konfigurera/xxx om man vill spela direkt mot sina egna datorer?

fungerar 7th Fleet Deluxe i eget lan direkt, utan problem?

bengt

Månntro vad det är för prestanda krav på det spelet...Ungefär så det går att köra på vilken mac som helst. Nästan som klädstorlekar "One size fits all"

  • Medlem
  • 2004-05-06 15:53
Ursprungligen av xplane:

Månntro vad det är för prestanda krav på det spelet...Ungefär så det går att köra på vilken mac som helst. Nästan som klädstorlekar "One size fits all"

Det kallas för streching. Du köper storlek "smal" och sträcker ut det till valfritt storlek.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2004-02-05 14:58

Det var ganska kul, men inte riktigt vad jag hade tänkt mig

Finns det ett annat?

  • Medlem
  • 2004-05-06 14:52

demovarianten till Pettson och Findus innehåller ett fungerande Sänka skepp. Men det handlar om knäckemackor och raggsockar...

1
Bevaka tråden