Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aargh! Störande styrplatteknapp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här kanske inte ses som stort problem av vissa men såna här småsaker har jag otroligt svårt med.

Styrplatteknappen(ja den heter tydligen så) på min iBook är lite ojämn vilket gör att det låter KLICK när man trycker löst på den, innan själva det riktiga KLICK:et.... Därför låter det som en dubbelklickning(KLICKKLICK) varje gång jag klickar.

Ja, jag vet att det finns externa möss, använder ofta en, men inte alltid.
Någon annan med iBook(Powerbooken är väl bättre byggd eller?) som vet något om detta, går det att fixa på något sätt som inte går ut på att man öppnar hela datorn?

jo jo jo! köp en ny!

Den är ny.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-31 18:58

När jag använder styrplattor brukar jag "knacka" på styrplattan när jag vill klicka istället för att använda knappen.

Tack, visste inte att man kan göra det! min första bärbara... Tyvärr har den samma problem som knappen fast mindre tydligt, ett kort och ganska tyst knastrande klick(som om det fanns luft under plattan), men bara på den vänstra hälften av plattan...

Tyvärr är det nog inte ett tillräckligt stort problem för att Apple ens ska se åt saken, eller? Och jag skulle inte ens tänka tanken att göra något drastiskt själv med en helt ny dator. Jag kan inte precis ta ut delarna och formgjuta om dom exakt efter datorn...

Jag upptäckte just att de "besvärande oljuden" försvinner när datorn blir varm! Är det plasten mjuknar upp och tystnar eller...?

Kom gärna med teorier.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-05 02:25
Ursprungligen av Kristian B:

Jag upptäckte just att de "besvärande oljuden" försvinner när datorn blir varm! Är det plasten mjuknar upp och tystnar eller...?

Kom gärna med teorier.

Varmen kanske far chassit att expandera pa vissa stallen sa att "kostymen" sitter battre?

den kanske måste bara varmköras

Funderar på att lämna in den. Är det ok att lämna in den för det här? Jag har testat på en likadan iBook och den hade inga som helst problem.

1
Bevaka tråden