Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Med Hemsida I Ie

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-04 23:49

Jag har kukat till det rejält. Tidigare under kvällen uppdaterde jag några bilder på en hemsida; www.12timer.com. Ser OK ut i safari men heltokigt i IE 5,2. JAg har bara jobbat i Dreamweaver i designläge så jag kan inte utröna vilken kod som skall justeras (koden är för övrigt uppåt väggarna)

Länken till sidan är www.12timer.com/background.html

Jag vill marginaljustera texten och plocka bort den horisontella "skrollen". Summa summarum; vill att det skall se likadant ut som i Safari. HUR GÖRA??!!!

Om det är till någon tröst kan jag meddela att hos mig ser sidan exakt likadan ut både i Safari og IE 5.2.

/Göran

  • Medlem
  • 2004-02-05 00:32
Ursprungligen av Göran Bolinder:

Om det är till någon tröst kan jag meddela att hos mig ser sidan exakt likadan ut både i Safari og IE 5.2.

/Göran

JA, det märkliga är att det gör det hos mig också. Men EFTER att jag tryckt på "uppdatera". Har du någon sjysst förklaring på det månne?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-07 23:19

Det kan inte vara så att allt blir felplacerat i höjdled första gången? Hade det problemet. Det uppkom när jag inte ställde in höjden på cellerna så dom anpassar sig till innehållet. Efter uppdateringen hamnade dom rätt. Bugg eller felkodning... ja säg det ??!!

1
Bevaka tråden