Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pubkväll 7/2 i Götet

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer ner till Göteborg (som vanligt ) nästa Lördag. Vad sägs om att träffas och dricka drinkar? Jag tar med mig brorsan också.

Då kanske jag kan föreslå (återigen) Elite Plaza Hotels bar. Jag spelar plattor mellan 20.00 till 24.00 och kan återigen locka med den första G4 PB-reklamsnutten med tillhörande låta i sin helhet ... Jag har fem inplastade oöppnade exemplar - Först till kvarn!

Jag vet att jag tjatat om Elite, men det är i princip enda chansen för mig att närvara och till yttermera visso är det ett väldigt skönt ställe med bra blandning på folk som är där.

Lite lyxkänsla i livet skadar sällan!

Tjing,

Stefan

Hänger gärna på denna gången, men jag skulle hellre se att man går till ett... billigare ställe.

Ursprungligen av Leftrustle:

Hänger gärna på denna gången, men jag skulle hellre se att man går till ett... billigare ställe.

Jag förstår vad du menar - men lite beroende på vilka ställen man jämför med så är t ex. ölen inte överdrivet dyrare än de flesta andra ställen. Jag tror att ölen kostar runt 43 spänn.

Det man dessutom får på köpet är en (lyxig och skön) miljö där man faktiskt kan tala med varandra trots att jag spinner plattor i baren ... Och det är ju inte fel eftersom det är det vi vill med macpub!

Stefan

Gärna Elite Plaza då dom har en mycket trevlig och passande atmosfär.

Fast Linné området är ännu bättre. Exempevis Bitter Bar eller 1252, eller varför inte restaurang plus. Bara man slipper turiststinna bonnfågarvänliga Avenyn så är jag nöjd.

Ps: Avenyn = Windows = fult och trist.

  • Medlem
  • 2004-02-04 16:35

NEEJ inte på en ojämn vecka igen..... Jag kan bara jämna veckor
Synd denna gången hade jag väldigt gärna gått.

Ska kolla iCal när jag kommer hem. Jag kanske ska ta en heldag i Göteborg och snacka lite sket i kvällen.

Okej, Elite funkar då... Krav på klädsel? Har inte mycket finare än jeans och secondhand-skjorta...

Ursprungligen av Leftrustle:

Okej, Elite funkar då... Krav på klädsel? Har inte mycket finare än jeans och secondhand-skjorta...

Det sköna med Elite på helgerna är att det är en bra blandning mellan sneakers och stiff suits ... Så länge man är hel och ren så är det inga problem. De har inte ens dörrvakter!

Stefan

Mnja drinkar är för dyrt men någon pilsner kommer nog gå ned - kommer gärna - men ärligt talat - vi blir fler OM någon ( Mr. Martin ) bestämmer platsen, tror inte på storforumbeslut, då drar det bara ut på tiden. Instämmer i att Avenyn suger - speciellt Avenyn 10 där man riskerar att få ett k-pist magasin tömt i pannan eller handgranater som smäller av nere i deras garage... 3 sådana insiteneter senaste året på lokalen "Avenyn 10" gör att i alla fall jag föredrar annat stråk.

OM Stefan Bede komponerar lite loopar i Garageband och spelar upp dom samt ger 99mac lite reklam i högtalarna så kan man nog klara detta Fast jag blir glad om han spelar mitt första försök som jag döpt till 99-Grove

Ollee

Fast jag blir glad om han spelar mitt första försök som jag döpt till 99-Grove

Ollee[/QUOTE]

Jag skall bränna ner låten när jag kommer hem så får vi se om jag får in den i mitt set. Jag kan för närvarande inte lyssna till den då jag sitter på jobbet vid en CP ... Så jag kan inte ge dig ngn feedback på ditt skapande!

Stefan

Olle-mannen!

Skönt sväng!! Lite Hill Billy deLuxe goes house. I alla fall om du fetar på baskaggen.

Kan du inte jobba lite mer på låten ... T ex. göra den lite längre ... Kan du inte sjunga själv så finns det ju alltid vocoder som alltid är groovy. Lägg in lite 99 ... 99 ... M - A - C

Sen kan du ju alltid spela in "windows suck" baklänges och lägga in i vissa partier ... Perfekt att göra en dub plate på och sedan spela det partiet baklänges!!

Gör låten minst tre-fyra minuter så lovar jag att spela den. Nu hinner jag inte ens mixa in den innan den är över!

Respect! boom-shaka-lak,

Stefan

Skönt med mac-pub på min arbetsplats! Synd att jag inte kan dricka bara..Stefan spelar för övrigt grym musik och nej, det är ingen speciell dresscode.Kom ut i repan och hälsa på mig också!
//Erik

Får besök den dagen men kanske man kann hamne på Elite på rena slumpen....... vort ligger Elite för övrigt??

Ursprungligen av Kennet:

Får besök den dagen men kanske man kann hamne på Elite på rena slumpen....... vort ligger Elite för övrigt??

Västra Hamngatan vid Domkyrkan, mittemot Antikhallarna ...

Vi ses!

Stefan

Är det lyxhotellet som nyligen fick en massa Guide Michelain ( eller liknande ). dvs. huset som har en pub på hörnan ?? Är vi 5-6 stycken frivilliga ??? Låter lite lite så om inte rusningen blir större så kan hända att jag backar ur, får snacka med *tanten min* om jag får *ledigt*

Ursprungligen av [email protected]:

Är det lyxhotellet som nyligen fick en massa Guide Michelain ( eller liknande ). dvs. huset som har en pub på hörnan ?? Är vi 5-6 stycken frivilliga ??? Låter lite lite så om inte rusningen blir större så kan hända att jag backar ur, får snacka med *tanten min* om jag får *ledigt*

Jepp, that's the place! De fick som enda hotell i stan fem stjärnor. Ngn stjärna i Guide Rouge (som den heter numera) har restaurangen Swea Hof inte ännu men jag kan gå igod för att maten är "to die for".... Puben The Bishops Arms går inte av för hackor den heller, typ trettioelva sorters Whisky och sjuttiofemton slags öl!

Vad uppslutningen anbelangar antat jag att det är ett tillfälle att tjöta lite med Björnström som är på besök i götet ... Låt oss visa vad vi har att erbjuda i stan

Hur går det med låten förresten?

Hoppas vi ses!

Stefan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-05 21:52

Jag har ett arbete att sköta tyvärr... Men vill ni trängas med hormonstinna teens är ni välkommna till "Top floor"

Kommer inte hinna slita med låten, har haft en för kämpig vecka... hastar ogärna fram detta, vill ha rätt mood inombords. Förmodar att Martin kommer till Göteborg fler gånger eller har lite bättre tajming för när det kan vara läge igen... våren är snart här. Egentligen en högst personlig reflektion och att 3 veckor mellan mötena är för tätt inpå varandra.

Ursprungligen av [email protected]:

Kommer inte hinna slita med låten, har haft en för kämpig vecka... hastar ogärna fram detta, vill ha rätt mood inombords. Förmodar att Martin kommer till Göteborg fler gånger eller har lite bättre tajming för när det kan vara läge igen... våren är snart här. Egentligen en högst personlig reflektion och att 3 veckor mellan mötena är för tätt inpå varandra.

Att ha rätt feeling är allt! Vad tror du om att göra en lite housigare version av låten? Kanske med lite old-school-vibb ala´Paul Hardcastles "19"

Hoppas du inte misstycker att jag "petar" i ditt skapande ... Jag är lite skadad av mitt arbete med mitt skivbolag och de stunder av kreativt bollplankande med mina artister jag brukar ha när de presenterar nytt material. Eftersom jag inte är musiker själv, så brukar jag ha ett bra öra för vad jag gillar och vill ha mer eller mindre av i en låt ...

Nåja, nog om det.

Eftersom jag inte var med förra gången så känns det som att det var ett tag sedan sista mac-puben för mig (Bliss Resto tror jag var sista gången jag var med). Det känns mer som att vi som har möjlighet och lust går och så får vi försöka att på en större uppslutning nästa gång.

Fan, vad jag babblar på. Saken är den att jag sitter och väntar på att tvätten skall torka och kan lika gärna skriva av mig lite ...

Ha det gott,

Stefan

Tjaha vad händer?

ÅLJARJT BOJS and GIRLIES
Hurmånga tänker ta sina söta göteborgsrövar å möta upp på elite?
Jag kommer iförd något halvsunkit som vanligt. så.... hands up everybody... klart ni skall med. Vi börjar bli mer än lovligt tråkiga här i Götet.. Nåväl om ingen annan kommer så blir det la jag å Bröderna Björnström med privat DJ å en stor hög paraplydrinkar...

Få foten ur baljan nu bojs. Finns å loungar från ca 21.00.. kanske medföljer en rödhårig, kvinnlig mac hottie.. de ni!

Tjjingeling! Dryckesbröder!

Tomas

Ursprungligen av wgvfactory:

ÅLJARJT BOJS and GIRLIES
Hurmånga tänker ta sina söta göteborgsrövar å möta upp på elite?
Jag kommer iförd något halvsunkit som vanligt. så.... hands up everybody... klart ni skall med. Vi börjar bli mer än lovligt tråkiga här i Götet.. Nåväl om ingen annan kommer så blir det la jag å Bröderna Björnström med privat DJ å en stor hög paraplydrinkar...

Få foten ur baljan nu bojs. Finns å loungar från ca 21.00.. kanske medföljer en rödhårig, kvinnlig mac hottie.. de ni!

Tjjingeling! Dryckesbröder!

Tomas

Word

Dessvärre vänner så väljer jag att backa ur och istället ha en lugn kväll med *tanten*, känner att jag behöver varva ned istället för att umgås över en massa drinkar som oundvikligen bara kommer att ge mig huvudvärk - så på återseende en annan gång.

Jag vet fortvarende inte då min kombis är från Danmark och fatter inte ett enda ord på svenska. Ännu väre är att kombissens interesse för Mac (dator generelt) är obefintlig...... vill dock inte utesluta att vi slinkar in och spaner in en paraply eller något sånt...!

Fascinerande... Jag är på premiärfest i vinkällaren på Elite i morgon. Lär titta upp senare om ni är kvar då...

M

Klart ni skall komma både Kennet & Ermedahl... Låt os komma överens om at vi inte överens.. pc å mac i tillfällig skön harmoni.. till beatet av Stefans hypnotiska bas.. som sagt 21.00 finns jag på plats med babe. (tror jag.. har inte frågat än

Tja.. något dunder å brak verkar det ju inta vara i gbg regionen.. börjar så smått tröttna på att ingen verkar komma.. Björnström går heller inte att få tag i.. så vi får se, kanske gör som de andra å bangar. (som vanligt).. om någon här mot förmodan är sugen på Elite ikväll vid 21 tiden kan ni gärna ringa mig, Tomas på 0704 134 823.. ha det så gott!
Fortfarande hoppfull inför ikväll...

Tomas

Tja tja nu är det bestämmt.. Vi är där från runt 21.00 iallefall.. kom ni som vill!!!

  • Medlem
  • 2004-02-07 21:30

Sorglig uppslutning.....
Jag som inte har någon som helst möjlighet att komma får ändå ångest när jag läser wgvfactory's inlägg

Tja då vad det över....
Jag , min söta redhead o en hårt kämpande dj (stefan) försökte själva få lite mac stämning i lokalen tilsammans med slipsyuppies, bimbos. å överförfriskade knivförsäljare.. Å vi lyckades bra!!
TUSEN TUSEN till Stefan som stöddigt nog körde missy Elliot rätt i plytet på vinkonnesörerna.! Kharmas härmed å det fetaste!!!

BÄTTRING ERA PÖBLAR!!

5å5 tills vi gör det igen.. p.s Stefan spelar även nästa lördag....<-- OBS! detta är en hint

Tomas

Bevaka tråden