Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

p900 eller t610 + palm T3

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja. min t68 går på sista valsen. Jag behöver en PDA.

är grymt sugen på en T3. samtidigt verkar p900 vara rätt fin. Dock kanske lite "too much" än vad jag är van vid. stor, och lite för "galen" lixom. inget man drar upp på krogen direkt. (inte jag iallafall)

har haft pocketpc och palm förr, och tänkte att det finns en mening med att separera PDA-funktionen från telefonen och köra med en T3 och en T610. då har man en "vanlig" telefon och kan lixom lämna hälften av prylarna hemma ifall man vill..

dessutom är jag totalt beroende av att ha telefonen i jeansfickan, nånting som jag antar dödar en p900 på nån vecka eller så.

jag ni märker ju hur jag vacklar fram å tillbaka i detta dilemma.

palm os 6? kommer det att finnas till t3? eller hur tänker dom?

råd? tips?

Jag hade satsat på T3 + T630 när den nu dyker upp. För mig är det liksom för dig viktigt att kunna ha telefonen i jeansfickan osv. P900 verkar dock väldigt fin och går att hitta för 4995.- här. tydligen (det diskuteras i en annan tråd huruvida detta är en bluff eller ej).

Jag har klämt en del på en polares T3 och jag måste säga att jag är mäkta imponerad. Den är fullkomligt underbar!

//fredrik

Hade dina funderingar förut. Efter att ha lånat en 900:a så blev det att jag köpte en Z600 och min Palm 500 byts ut mot en T3. Även om det är så att man behöver två saker så finns det tillfällen då Palmen inte behöver vara med. Den kan ligga kvar i jackan/portföljen/ryggan medans telefonen alltid ligger i fickan och då är 900:an stor.

T-son

Ja. har klämt lite på en p900:a nu och den är fin, men ack så stor. (för mig)

nästa lön då jävlar smäller det!

Jag kör med T610 och Tungsten T3. Det är en fantastisk kombination och många av argumenten för att välja just den har du ju själv tagit upp - mindre klossar, möjlighet att lämna en hemma m.m.

Nu vill jag inte påstå att jag har fördjupat mig i vad en P900 klarar av, men jag vågar nog ändå påstå att allt den gör klarar Palmen också, utom möjligen att ringa med. En av de tillämpningar jag använder mest på min Palm nu (förutom de vanliga - kalender, adressbok, e-post osv.) är DigiMap, vilket är en programvara som tillsammans med en GPS-mottagare förvandlar handdatorn till ett navigeringssystem, komplett med rösthänvisning. Har man inte sin GPS med sig kan man fortfarande använda kartorna och söka på gatuadresser, restauranger, sevärdheter, bensinmackar m.m. För tillfället har jag hela Sverige, Danmark, Norge, samt norra Tyskland i fickan och tänker aldrig mer gå vilse... Jag kan förmodligen hålla på halva natten och räkna upp fördelar med Palm, men det orkar jag inte...

Att jag inte har sagt så mycket om telefonen beror nog på att jag mest använder den för att ringa med. Många av de övriga funktionerna använder jag min Palm till istället och i de fall det krävs telefoni löser det sig med Bluetooth. Att hanterna sina SMS, Wappa eller ringa upp en person direkt från adressboken i Palmen (blir extra kul om man dessutom har Bluetoothheadset... ) funkar klockrent.

Givetvis lämnar jag inga garantier, men jag tror inte att du blir besviken om du väljer den tvådelade vägen!

/Göran, som var ute på Internet med sin Palm III + Nokianalle redan våren 99 och nu är inne på sin 5:e Palm och gud vet vilken nalle sedan dess...

En arbetskollega till mig säljer sin P900.

""Som ny" i kartong säljes pga andra arbetsuppgifter vilket medför att behovet inte längre finnes. 4000 - 4500kr. Haft i ca: 2 månader.

Intresserad? Kontakta mig via mail: stefan@latting.se"

Den är fin och själv är jag sugen.....men jag sparar till en G5.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 00:13

Jag kör T610 + T3 med, och det är klockrent faktisk. Hittade en liten app som klarar icq, msn, aim också, så jag kan snacka skit med palmen också. Jag kollar mail, skickar sms, går till och med att surfa till de flesta siter även om innehållet blir ihoptryckt.

Problemet med P800-900 är i mitt tycke inte bara storleken utan även programutbudet. Symbian är inte lika stort känns det som, och det finns fler småprogrammerare som sitter och knappar ihop palm program. Synd bara att det är dyrt med gprs här i USA.... fan, hemma i svedala var det minsann gratis hos comviq.

jo programutbudet är ju större på Plam. Men hur många program användeer du av dom som finns. Jag tror att dom program som du har användning för finns även för symbian! elelr hur?

Ursprungligen av nukethenick:

Jag kör T610 + T3 med, och det är klockrent faktisk. Hittade en liten app som klarar icq, msn, aim också, så jag kan snacka skit med palmen också. Jag kollar mail, skickar sms, går till och med att surfa till de flesta siter även om innehållet blir ihoptryckt.

Problemet med P800-900 är i mitt tycke inte bara storleken utan även programutbudet. Symbian är inte lika stort känns det som, och det finns fler småprogrammerare som sitter och knappar ihop palm program. Synd bara att det är dyrt med gprs här i USA.... fan, hemma i svedala var det minsann gratis hos comviq.

Jag kör oxå delat. Min polare har en P900, och visst är den ball, men det blir för mycket att kajka runt på. T610 i byxfickan tar noll och ingen plats, och Tungsten i väskan är den bästa lösningen om ni frågar mig. Att tänka på är att det dessutom går att synka Tungstenen med såväl Entourage som iCal & Co, beroende på vilken man använder. Har du en P900 är du begränsad till iCal & Co. Får man dessutom kontakten mellan telefon och PDA att funka (mer än jag lyckats med...) så kan du ringa upp från telefonboken i Palmen, skicka SMS, surfa mm mm vilket gör att funktionerna är samma men att möjligheten att lämna en tegelsten hemma när man går på krogen finns kvar.

BTW finns det någon därute som har Vodafone och lyckats koppla ihop T610 och en Tungsten T medelst bluetooth så att GPRSsurfet funkar i Palmen?

Ursprungligen av Daniel F:

BTW finns det någon därute som har Vodafone och lyckats koppla ihop T610 och en Tungsten T medelst bluetooth så att GPRSsurfet funkar i Palmen?

Absolut! Det fungerar kanon. Jag använder det nästan dagligen till e-post, och ganska ofta till webb. Förmodligen inte det svaret du ville ha, men om du berättar vad du har provat med och vilka inställningar du har gjort kan vi säkert reda ut vad som är fel.

/Göran

Jag tycker det är så otroligt överflödigt med dom här dyra Handdatorerna... Jag hade en ViewSonic V35 PPC... Blev trött på den. Ok det e flashigt och lite coolt med färgskärm o allt det där extra man kan göra på den, men i slutändan så är inte 3000kr värt för en sådan produkt! Köpte en Zire (billigaste modellen) och är hel nöjd.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-06 12:18

Jag har P900 och är helt nöjd jag har Vodafone tvillingkort och en Nokia 3100 som jag har när jag inte har behov att ha med mig "klumpen"

Jag hade Palm innan och nackdelen med palm och telefon är att ska man bära med sig båda blir de rätt bökigt samt att jag ofta hade kontakter i palmen som jag inte hade i telefonen osv nu har jag allt samlat i en enhet.

Sen ska det väl sägas att handdator funktionerna i en P900 kanske är lite mer begränsade, kalendern är väl inte likabra som den jag hade i min palm (Agendus) men jag överlever, syncen till macen funkar efter liteom och men bra. Jag syncar även mot nätet via en SYncML server (mobical.net) så jag kan kika på kalendern i en browser o lägga till om jag skulle ha valt "fel telefon" på morgonen

  • Oregistrerad
  • 2004-02-06 23:10

P900 är nog en av de bästa lurarna jag har haft.
Visst det finns inte lika många program som jag hade till min Palm men nog är det som så att man använder kanske en handfull program som verkligen ha nytta av.
De extra program jag har skaffat till P900 som jag känner är ett bra komplement är, Hand Day 2004 som är motsvarighet till Tealglance, körjournal, explorer och några till...

1
Bevaka tråden