Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac i sundsvall???

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 22:43

Hej!

Kanske inte är riktigt rätt ställe att posta på men det är ju trots allt ni som befinner sig i detta forumet som borde veta...

Kan man köpa macar någonstans i Sundsvall? Vad jag vet säljer alla datoraffärer endast pc:s, eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-15 22:47

Office men de är inte direkt billiga

Du kan ju alltid kika på datorerna hos Office på Norra vägen och sedan köpa dem hos Apple Store, Macoteket eller någon annan leverantör.

Det finns flera leverantörer i Umeå, en i Östersund. Frågan är om det blir billigare att handla hos en leverantör eller på AppleStore?

Men jag rekommenderar att man köper på postorder från Stockholm i alla fall, speciellt som det inte finns något konsumentkund orienterat alternativ.

Avstår att kommentera Office i Sundsvall!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 11:03

gjorde som ni sa och åkte till office på norravägen för att kolla på en ibook 12".

kändes inte direkt som en butik, snarare enbart som ett kontor. hursomhelst så hade de bara en 12" powerbook att visa (inte till salu, utan det var en som jobbade där som hade den) känns ju lite dumt att pillra på någon annans dator

. . . ni har inga andra tips om var man möjligtvis skulle kunna kika lite närmare på en ibook? sundsvall, h-sand, timrå, borde väl finns nåt fler ställe?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 16:21

nån borde ju veta!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-31 16:43

Hur är det med mac-service i Sundsvall? Min pappas kära lilla iMac DV har packat ihop (kernel panic under uppstart i os x, totalfrysning sekunder efter uppstart i os9) och skulle behöva kollas av tekniker. Vart skall vi vända oss?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-01-31 17:19

Jag måste ju nästan påstå att Sundsvalls regionen är helt tom vad gäller macfolk, det finns visserligen några kunniga trevliga människor på Office men det är ju absolut inget ställe för en ensam konsument.

Gällande service är det väl dock dit man måste vända sig, så skickar de iaf ärendet vidare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-31 18:07

Jag har handlat från Office (tidigare Adana data) under många år och mestadels varit mycket nöjd. Framför allt har de alltid ställt upp om det någon gång trasslat. Tycker att det är bra att handla lokalt så att man även kan ringa och fråga om man har några problem nån gång.

Synd bara att de inte har någon riktig affär som är till för konsumenter. Nu är det ett kontor man går in till och även om man alltid är välkommen så känns det gärna som om man besvärar då man kommer in till någons arbetsplats.

För tei som behöver mac.service. På Office jobbar min mac-idol Fredrik. Fråga honom. Han kan ALLT.

Hyvens killar!

Ursprungligen av Eva:

Jag har handlat från Office (tidigare Adana data) under många år och mestadels varit mycket nöjd. Framför allt har de alltid ställt upp om det någon gång trasslat. Tycker att det är bra att handla lokalt så att man även kan ringa och fråga om man har några problem nån gång.

Synd bara att de inte har någon riktig affär som är till för konsumenter. Nu är det ett kontor man går in till och även om man alltid är välkommen så känns det gärna som om man besvärar då man kommer in till någons arbetsplats.

För tei som behöver mac.service. På Office jobbar min mac-idol Fredrik. Fråga honom. Han kan ALLT.

Jag håller med dig Eva!

Har haft kontakt pga. mitt jobb med flera av killarna där och de är verkligen professionella, tillmötesgående samt mycket trevliga.
Jag vågar inte ens tänka tanken, om de inte fanns *s*
Vart skulle vi småfolk vända sig till då?

Blir det aktuellt med köp i framtiden, vet jag vart jag ska vända mig till.

/JJ

På Office jobbar, om jag förstått det rätt, allas vår Moderator Mattias Hedman. Och om jag inte hörde fel på PUB-kvällen, allas vår Slice har tidigare arbetat där. Många öl blev det.

Jodå jag jobbar som servicetekniker på Office i Sundsvall och jag är certifierad mactekniker.
Det oss Apple skickar alla som finns i vår region som har problem.

Så Eva - jag är inte bra nog eller?

Fredrik är min kollega, duktig kille. Kan mycket men allt är att ta i.

Om vi är dyra. Hmmm ja du. Vi håller samma pris som Apple Store. Vi större köp kan vi banta priset.

Nu ska jag inte prata mer som representant för Office.

Kan hålla med om att vi inte har någon riktigt butik, utan det är som att komma in på ett kontor.
Men vi är bra trevliga ändå om vi vaknat på rätt sida på morgonen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-04 17:05
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jodå jag jobbar som servicetekniker på Office i Sundsvall och jag är certifierad mactekniker.
Det oss Apple skickar alla som finns i vår region som har problem.

Så Eva - jag är inte bra nog eller?

Fredrik är min kollega, duktig kille. Kan mycket men allt är att ta i.

Om vi är dyra. Hmmm ja du. Vi håller samma pris som Apple Store. Vi större köp kan vi banta priset.

Nu ska jag inte prata mer som representant för Office.

Kan hålla med om att vi inte har någon riktigt butik, utan det är som att komma in på ett kontor.
Men vi är bra trevliga ändå om vi vaknat på rätt sida på morgonen.

Å, snälla Mattias, det är klart att du är bra nog Men jag visste faktiskt inte att du var "certifierad mactekniker". Jag trodde bara att du var duktig liksom "av dig själv". Jag trodde att du jobbade med försäljning och sånt på Office. Ber tusen gånger om ursäkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-04 21:55

Japp, jag har nu varit i kontakt med Office i Sundsvall och jag är nöjd (trots att pappas lilla iMac fick en dödsdom). Lustigt det här - efter att ha läst den här tråden förväntade jag mig att snubbla över någons skrivbord så fort jag kom innanför dörren, men det visade sig att lokalen inte var SÅ kontors-artad.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 22:00

jooo då! den är ju jätte kontorig.

Det är okej Eva! Det är mer hedrande att jag är duktigt "bara av mig själv" än att slavat på någon utbildning...
Tack!

Jo det var ju jag som gav dödsdomen på iMacen... aldrig skoj att göra det.

Oskarrrr kom hit så får vi bjuda på fika och inte vara så kontoriga så kanske du ändrar uppfattning.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 13:00

fika lät ju trevligt!

har en annan liten fråga. jag har nyss beställt en ibook, är det till office jag ska gå om det blir något fel på den?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 21:17

ingen som vet???

Jo, du kan komma till oss om det blir fel på den.
Vi tar in den på reparation och så får du inte se den på minst 12 veckor.
Nejdå, lite beroende på fel så beställer jag del och så kommer du in med den när delen kommit så byter jag på studs efter en inplanderad tid.

Jobbigast att skruva just nu:Powerbook 12". iBook G3 12" är inte skoj att skruva i hur en iBook G4 12" är vet jag inte eftersom jag inte fått in nån någon gång och hoppas jag slipper både för mig själv och kunden.

Som sagt, är det någon som vill komma i kontakt med alternativa Apple service & butiker har jag kontakter i hela Norrland... Freddan på Office är bra, men synnerligen otillgänglig, dessutom finns minst lika vassa killar på ett flertal ställen.. och är det någon som vill ha en billig dödsdom på sin Mac kan jag eller Slice bistå billigt *hehe*

vi är båda ASCE och föredetta Adana/Office personal

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 19:35

Håller med om att en RIKTIG butik för maccar skulle vara välkommet i S-vall. MEN Servicen och det personliga bemötandet på Office ÄR GULD VÄRT. Särskilt tack till Tomas Allder, Mattias Hedman och Freddan......
Tack för att ni finns

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 19:38

Glömde att säga, att jag t.o.m fått bättre pris av Office s-vall än äppleshopen.
Kom ihåg att värdera den lokala servicen.

På tal om bra pris, vilken skillnad det var om man handlade på AppleStore i Miami!!!! skilde många sköna tusenlappar kan jag säga.....

1
Bevaka tråden