Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka adress till ägare av mobilnummer.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-01-31 16:07

Har köpt en kamera av en kille på gotland men kan inte få tag i hans adress. Har emailadress och mobilnummer men får inget svar.
Hur hittar jag det? Har messat 118118 och kollat gulasidornas hemsida men inget svar.
Det gäller nummer 0736-xxxxxx
Killen heter Ronny Hansson och bor på gotland.

Någon som kan hjälpa mig?

Andreas

Senast redigerat 2004-02-04 20:25
  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 16:12

Om karln har ett kontant kort och inte registrerat det hos operatören kan det nog var omöjligt.

/e

Du kan söka på Eniro.se och välja att göra en avancerad sökning på privatpersoner. Fyll i namn och katalogområde Gotland.
Då finns det bara en Ronny Hansson i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-31 17:27

Enligt folkbokföringen finns 2st Ronny Hansson. En i Slite född 68 och en i Visby född 85.

Hur gör man en sökning i folkbokföringen?

/Kristofer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-31 21:41

Man går till skattemyndigheten och lånar "allmänhetens dator" under kontorstid när de behagar ha öppet.

eller

köper tjänsten av t.ex Upplysningstjänst eller UC eller liknande så att man kan logga in på deras hemsidor när som helst.

Knappa in förnamn och efternamn och åldersintervall eller ort så får du upp alla som passar in på namnet eller liknande namn med personnummer och adress.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-01 10:44

Molia: Tack för hjälpen. Jag fick ett mail av killen igår så allt är löst.

Tack för hjälpen allihop.

andreas

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-04 20:16

Nu är inte allt löst. Killen är en bedragare så köp inget via blocket av en Ronny Hansson!!!
Jag har blivit blåst på 7600kr. Nu vet ju iofs polisen precis vem det är och pengarna jag betalat är insatta på killens konto... Klantigt... Så det löser sig nog. Men det är trist.

Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-04 21:04

Trist,, det finns så mycket skitstövlar som säljer grejer över nätet,,,tyvärr så kan du inta vara så säker på att du får tillbaka några pengar,, även om han åker dit för bedrägeri..

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-04 21:09

Om jag tilldöms skadestånd och de inte kan betala tror jag att mitt försäkringsbolag kan ta över fordran och då är allt jag förlorar självrisken. Har inte kollat detta närmre. Hoppas fortfarande att det löser sig. Åklagaren tittar på ärendet idag så förhoppningsvis tar de upp vårt fall.

Håll tummarna för mig

Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-04 21:51

Jag tror tyvärr inte att det finns något försäkringsbolag som tar på sig en fodran på ett bedrägeri, även om du blir tilldömd ett skadestånd. För du har själv har en del i affären, och då även vissa skydigheter att kolla upp vem du gör affärer med. Men du kan nog däremot gå vidare och lägga in en stämmning, som sedan bevakas viadare via kronofogden, tills den är betald, för den har nog inte någon preskriptionstid så länge du ser till att den ska vara aktiv.

Jag håller tummarna för dig...

Vilken klurig tråd. Det är inte Mac-relaterad eller ens mobilrelaterat, men jag har inte hjärta att slänga tråden. Jag uppmanar att lägga sådana här trådar på offtopic.se fortsättningsvis så jag slipper tveka.

Låser här eftersom Anden fått sina svar och låter den stå kvar så andra kan läsa varningen om bluffkillen.

/c, moderator

1
Bevaka tråden