Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shockplay speed test - resultat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var inne på den svenska flash-spelsidan Shockplay och körde då deras spelprestanda-test... och jag är ganska förvånad vilket uselt resultat jag fick i testet.

Särskilt med tankte på att en av deras referensdatorer var en "PowerPC G3, laptop, 400 MHz, 192 RAM, ATI Rage 128, Mac OS 9.2". Jag fick nästintill samma slutresultat med min iBook G4 800, 640 DDR och ATI Mobility Radeon 9200 32 MB!

Är det inte någonting som är konstigt här, ska jag få så låga poäng? Gå gärna in på sidan och kolla själva: http://www.shockplay.com
Logga in med gästlogin, välj singelplayer-spel längst ner och klicka på speedtest.

Samma resultat (33.2) med min dator, så du bör nog inte bekymra dig om resultatet. Testet är helt enkelt skit.

41.3 fick jag.

Men Macromedia har ju aldrig varit kända för för att kunna skriva bra plugins till macen, vilket ju Flash playern är det bästa exempelt på, tydligen så är inte shockwave så himla optimalt det heller..

  • Medlem
  • 2004-01-30 08:31

69,3 fick jag. Dessutom kom det en förklädd bot och messade att "hon" gilade ett speciellt spel.

102.2

61,3 med min gamle bärbare dell på jobbet ( 1ghz ) ..

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-30 14:29

fick 70.1 med en dual 1.42 :/

1
Bevaka tråden