Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fkn-tg F14-F16

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-15 17:38

Kan inte konfigurera F14-F16 till något alls på mitt Apple BT-tgb. Det vita alltså. Verkar inte kännas av helt enkelt.
Bugg i Panthern eller i mig?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-30 09:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Le
Kan inte konfigurera F14-F16 till något alls på mitt Apple BT-tgb. Det vita alltså. Verkar inte kännas av helt enkelt.
Bugg i Panthern eller i mig?

Någon som har en idé?

Hur rapporterar man bäst ev buggar till Apple - det rakaste röret alltså?!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 09:42

Hade också ngn skum bugg när jag körde ren installation av Panthern då en del av tangenterna inte heller funkade på mitt tangentbord. F13-15, ljudtangenterna och mata ut knappen funkade inte.
Sen installerade jag om en ren Jaguar och uppdaterade till Panthern och då funkade de. Vet inte om det kan vara till ngn hjälp.....eller ha ngn gemensam nämnare med ditt problem?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-30 09:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Hade också ngn skum bugg när jag körde ren installation av Panthern då en del av tangenterna inte heller funkade på mitt tangentbord. F13-15, ljudtangenterna och mata ut knappen funkade inte.
Sen installerade jag om en ren Jaguar och uppdaterade till Panthern och då funkade de. Vet inte om det kan vara till ngn hjälp.....eller ha ngn gemensam nämnare med ditt problem?

Min Panther-installation är helt ren.
Ljud- resp 'mata ut-knappen' fungerar däremot ua.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 10:06

Kolla i Systeminställningar>Internationellt>Indatameny>Tangentbordsvisning om dina "förlorade" F-tangenter finns med på det tangentbordet. På mitt sånt finns förvisso inte ljud eller mata ut med men dock F13-15. Men efter ovan nämnda ominstallation så funkar de knapparna även om de inte syns på Pantherns tangentbord. Om de inte finns med kan det ju bero på ngn liknande bugg som jag hade men kanske i ngt mildare form eller nå't.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-30 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Kolla i Systeminställningar>Internationellt>Indatameny>Tangentbordsvisning om dina "förlorade" F-tangenter finns med på det tangentbordet. På mitt sånt finns förvisso inte ljud eller mata ut med men dock F13-15. Men efter ovan nämnda ominstallation så funkar de knapparna även om de inte syns på Pantherns tangentbord. Om de inte finns med kan det ju bero på ngn liknande bugg som jag hade men kanske i ngt mildare form eller nå't.

Jodå, i Keyboard Viewer finns F14 - F16 med, men inte ljud- resp mata utknapparna. De senare fungerar i alla fall , precis som hos dig, men inte F14 + F15. Däremot faktiskt F16!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 10:23

Kolla och se om du kan koppla dom till ngn annan funktion än vad du hitills provat med. Kan ju vara ngt sådant. Som tex om jag öppnar Exposé inställningarna där finns bara alternativ att använda fram till F13, även om jag också har 14 och 15 på tangentbordet. Jag ser faktiskt nu att jag inte lyckats få ngt program att använda F14 däremot F15 utan problem.
Ska fortsätta och kolla det faktiskt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-01-30 10:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Kolla och se om du kan koppla dom till ngn annan funktion än vad du hitills provat med. Kan ju vara ngt sådant. Som tex om jag öppnar Exposé inställningarna där finns bara alternativ att använda fram till F13, även om jag också har 14 och 15 på tangentbordet. Jag ser faktiskt nu att jag inte lyckats få ngt program att använda F14 däremot F15 utan problem.
Ska fortsätta och kolla det faktiskt.

F14 - F16 dyker inte opp i Exposé-inställningarna ö h t.

Har precis uppgraderat från Jaguar till Panther och har tappat funktionerna på de sista f-tangenterna för att justera ljudet och mata ut DVD-släden. Vad göra, har ni löst det eller har ni installerat om?

1
Bevaka tråden