Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream eller Telia ??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan ett par år Telia ADSL hemma och efter många om och men i början så har det nu funkat felfritt bra länge.

Jag slantar typ 400:-/månad för 0,5 Mbit för det.

Nu såg jag att Bostream finns tillgängligt även för bönder utanför S-holm, Gtb och Malmö. Och mot alla odds så kan jag få det hem till mig som bor i Sundsvall också.

Det kostar 449:-/månad för 2,5 Mbit.

Inte mycket att snacka om alltså, men jag har för mig att många gnäller på Bostream och att det inte fungerar riktigt om man kör Mac, stämmer det?

Ska jag byta eller ska man vänta på andra alternativ?

- Slice -

Jo en sak till.

Jag använder mig av MacICX idag och det funkar jättebra.
Jag har en Airport extreme bas för att slippa dra snabel i hela huset.

Inga konflikter med Apple Airport hoppas jag.

- Slice -

jag har haft Bostream Xstream 2.5 mbit i....2-3 år...och det har 99% av tiden fungerat utmärkt. det var några enstaka gånger i början som DNS-servern var nere och annat tjafs...annars rock-steady

jag hade bytt omedelbums!

för 449 får du 2,5 istället för 0,5?
Vad är det att tveka om?

Byt! Bostream har för mig fungerat klockrent, inga som helst problem.
Förutom att port 25 är spärrat så du kan inte driva egen mailserver.

Samt att du inte får mailadress gratis från dem.

Det problemet som har varit med Bostream har varit med DNS-erna som det verkar. Se till att skaffa ip-nummer till Bostreams DNS-er i t.ex. Stockholm och Göteborg och ha som alternativ DNS om den för ditt område inte verkar fungera samt att du har ip-nummer till dina vanligaste ställen så att du kan nå dessa direkt.

Annars så har Bostream fungerat bra men som sagt se till att notera behövliga ip-nummer.

Mitt råd är det samma som i tidigare inlägg i tråden - BYT!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 09:35

Jag har Telia 8 Mbit för 449:-/ mån. Ganska ny tjänst, kolla om du kan uppgradera. Beställde och fick istallerat på 10 dagar, rekommenderas varmt. Bostream tog tre månader på sig för att svara att jag inte kunde få det...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 09:49

Jag uppgraderade nyligen från Telia ADSL 500 till Telia ADSL 2000 när dom tog bort trafikavgiften samt sänkte månadskostnaden till 449:-

Det funkar riktigt bra så om du skall stanna kvar hos Telia kan jag verkligen rekomendera den tjänsten.

Uffe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 10:48

testa först med Telias 2mbit-tjänst. Om den fungerar bra så kan du ju stanna kvar där och slippa startavgifter och bindningstid från Bostream.

Hej Alla,

Tack för tips och synpunkter.

När jag kommer hem ikväll så har jag 2 Mbit och jag behöver inte göra någonting överhuvudtaget (förutom att slanta 50:- mer varje månad)

Fyra timmars inkopplingstid och då är jag ändå på jobbet.

Det blev alltså Telia ADSL 2000

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 11:35

Trevligt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
för 449 får du 2,5 istället för 0,5?
Vad är det att tveka om?

Byt! Bostream har för mig fungerat klockrent, inga som helst problem.
Förutom att port 25 är spärrat så du kan inte driva egen mailserver.

Ingen spärr hos mig, så mejlservern funkar fint.

1
Bevaka tråden