Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Retail boxar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-29 19:12

Nån som vet om återförsäljare tar mjukvaruprogram i DVD boxar istället för kartonger? Saken är den att företaget vi beställer ifrån vill tillverka 1000 åt gången medan vi är intresserade av 250 - 300 istället. Så de erbjuder oss DVD boxar istället, jag har hört att DVD boxar blivet mer inne på marknaden men frågan är om detta är sant? Skulle gärna vilja höra lite synpunkter.

Vi använder ju DVD boxar för att leverera Creative Suite (Premium och Standard). Denna har en "inlaga" för att rymma 4 skivor + att en sitter i insidan bak på premium.
Jag tycker det är ett väldigt bra sätt att lev. skivor. Så fort man har mer än en tycker jag det är berättigat.
Fick lite mjukvaror från WoodWing idag. Dom levereras i ett liknande fodral, men dom har på insidan fram dessutom en liten plast flärp/fjäder som gör att du kan klämma in en mindre broschyr/folder.
Faktiskt snyggt och praktiskt tycker jag.

/Mattias

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-29 21:15

Så gott som samtliga spel som säljs idag ligger i DVD-fodral/boxar. Även många andra typer av mjukvara. Skall du ha 200st så hamnar på de på ca 2.50-3.00Kr st exklusive moms.

Som kund måste jag säga att jag tycker DVD-boxar funkar alldeles ypperligt, i synnerhet till programvaror som ändå inte inkluderar mycket annat än bara skivan. Av de senaste programmen jag har köpt så har jag bl.a. fått Toast i DVD-fodral och jag står dessutom på kö för svenska Adobe CS. Snyggt och smidigt anser jag. Finns ingen anledning att, som skräckexemplet MS Office X, lägga en massa energi (i mångdubbel bemärkelse) på en förpackning som ändå inte är vare sig snygg eller funktionell i annan bemärkelse.

OT: Kommer det ingen dokumentation med CS?

1
Bevaka tråden