Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen Spanning doctor!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-29 12:00

Har ganska nyligen köpt en ibook G4 933 mhz och är jätt nöjd... Men så va det det där med upplösningen:mad: ... Finns det någon risk med programmet, jag menar finns det någon som har misslyckats, och vad händer isåfall? Skulle gärna installera det men det känns lite riskabelt...

  • Medlem
  • 2004-01-29 12:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Max Wik
Finns det någon risk med programmet, jag menar...

Nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-29 12:08

okidoki

  • Medlem
  • 2004-01-29 12:10

Jag har inte fått den sk "clamshell mode" att fungera bra på en G3/800, men det står ganska utförligt i dokumentationen att det förmodligen inte kommer funka så bra.

Om man försöker hacka en av de äldre iBook-modellerna så kan man förstöra den. Men annars ska det väl inte vara några problem.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-01-29 22:38

Någon som har en uppfattning om hur det ställer sig med garantin om man kör hacket? Hur blir det för dem som skall få sina logikkort bytta och man gjort detta?
/c

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-30 00:00

Nollställer man Open Firmware så försvinner hacket, så det bör inte påverka garantin alls.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 22:34

är det nån som har råkat illa ut av det här hacket? det finns massor av varningar, men på alla forum skriver man att det fungerar utmärkt. är hotet om att datorn ska krascha bara ett rykte eller finns det någon som faktiskt har drabbats av det?

är bara lite nyfiken....

Det är framför allt personer med äldre vita ibocker som har fått sina datorer förstörda. I princip alla nyare modeller verkar funka fint!

J.

1
Bevaka tråden