Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewireknas!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-28 22:53

Har en ALU Firewiredisk som beter sig helknasigt med Panther... så fort man använder den så laggar hela systemet totalt...

Är det någon som vet vad detta kan bero på? Eller har samma problem?

Tacksam för lite hjälp!!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 23:54

Jag har samma sak på min pismo.
Panther-relaterat... lagget försvann helt när jag testade den på samma burk med jaguar.

Samma här, jag har nämligen alla mp3 på mina alu och varje gång jag ändrar info eller liknande så hackar musiken, urk.

förmodar att ni menar Macotekets ALU-diskar?

har en sådan också till min pismo. den funkar bra att lagra på men är slö som in i bomben... i deras katalog står det att den är "perfekt" till video coh annat som kräver snabba diskar... men det funkar ju inte det minsta. systemet laggar ihop fullständigt då jag försöker jobba med ljud eller video mot disken. den interna disken är mycket snabbare.

försökte ta reda på vad felet var genom att ringa till macoteket men hamnade bara hos dum-supporten. hjälpen jag fick där var av typen "ööh.. har du kontrollerat så att disken är påslagen?"

så ännu ingen lösning på problemet...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 13:26

jag sitter med en speedmania+ibm combo... men felet sitter mer i drivrutinerna till firewire i systemet.
Problemet försvinner ju om man nedgraderar till 10.2.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 14:34

Samma problem här. Så fort man kopierar lite större filer från fwdisken blir min dator näst intill obrukbar. Muspekaren hoppar lite hur den vill, datorn blri skitseg. Har provat att defragmentera fwdisken, hjälpte inte.

Inte speciellt snabb är den heller, läser max 6MB/s enligt det medföljande testprogrammet. Det har kanske att göra med min trötta dator...?

Annars är jag ganska nöjd med den

iBook 466, OS 10.3.2
Firesmart ALU 80GB

  • Medlem
  • 2004-02-04 17:14

Problem löst??

Har upptäckt att det för mig är uppgraderingen 10.3.2 som gör att det laggar...

När jag kör 3.1 så funkar allting perfekt.. och jag har uppdaterat allt annat oxå, flyter ändå hur bra som helst...

Antar att man får vänta tills 3.3 kommer...

1
Bevaka tråden