Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ångest inför uppgraderingar

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag känner uppriktig ångest inför uppgraderingen av sajten - det är rätt mycket som ska fungera och jag har en känsla av att vi kommer få mycket kritik för att vi "ändrar på ett fungerande forum" nästan oavsett vad som är bättre eller sämre. Förändring är farligt!

Däremot är jag 100% övertygad om att vi måste uppgradera förr eller senare så varför inte nu?

Jag tror dock att vi kommer göra en långsam uppdatering - steg för steg under en månads tid eller så för att inte medlemmarna ska få panik. Kanske börja med forumet (som allt bygger på) och sedan införa nya prylar allteftersom det känns bra.

Kör på, jag tycker det ska bli spännande med lite nytt.
Man lär nog snabbt vänja sig vid nyheterna.

*tummen upp*

Väntar med stor spänning.

J.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-26 15:26

Gör hela på en gång tycker jag. Det är lättare att komma i en kall sjö om man hoppar från bryggan än sakta traskar i från stranden...
Fantastisk liknelse tycker jag

Jag tror vi kommer ta det steg för steg för att inte skapa kaos.

Vi har redan uppdaterat 402m och 99musik och det har skapat reaktioner ifrån medlemmar som "inte känner sig hemma".

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 17:22

"inte känner sig hemma".

Larv.... kör nu
Härligt med nytt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 17:51

Björnström, hur man än gör så är det alltid folk som gnäller och klagar. Även fastän du har jobbat med något länge och är verkligen stolt, så finns det alltid en folkgrupp som är rädda för nyheter.

Trivs du med den nya designen så kör på det. Tycker att det ska bli trevligt med denna uppdatering iallafall och ser definitivt fram emot det.

Kör hårt och kör nu.

Ändra snabbt som fan så märker ingen något och skulle det märkas så förneka allt...Dom som gnäller och vägrar att följa med i utvecklingen skulle med säkerhet falla bort tids nog om inte förr så senare.

Dom flesta moderna människor finner sig i förändringar resten har bara att acceptera eller lämna skeppet.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-26 22:50

Eller gör en "Lunarstorm"!

Lägg till knappt betatestade funktioner, lyssna inte på kritiken om att det inte fungerar. Lägg till ännu fler funktioner, lika otestade som de förra, strunta i att alla inte har IE 6 och Windows, och ta betalt för dem. Skriv dock ingenstans att Exlporer är ett krav!

Sedan är det bara att strunta i alla äldre användare, lansera sajten mot "fjortisar" och köra på...

  • Medlem
  • 2004-01-26 23:12

Visst Martin shoot..... tänk på att du har dom mesta med dig, Det är bara dom skrikiga som hörs.Vi ser med spänning fram mot det nya.... )
Med all info om kommande har du lyckats skapa en situation som är väldigt "Apple" iofs...... and one more thing...99mac will be able to... )

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-01-26 23:15

Lite panik mår vi bra av, så ändra på bara!

När Fantomen talar så lyssnar man.

  • Medlem
  • 2004-01-26 23:30

Byt inte färg bara - 99mac-brunt regerar!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-01-26 23:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
Byt inte färg bara - 99mac-brunt regerar!

Tänkte precis skriva att bara färgen ändras så blir jag nöjd :D!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-26 23:38

Varför dra ut på smärtan? Bättre att göra som med plåster, ett snabbt ryck så är det över!

  • Medlem
  • 2004-01-26 23:41

Precis! Fega inte ur nu, Martin. Ändra allt radikalt! Nummer ett: bort med den snusbruna bakgrundsfärgen!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 23:48

Ja, en "något" mer energigivande bakgrund skulle inte vara fel så att säga.....den här färgen är rätt tröttsam i längden. Annars ändra bara på för brinnande livet, det är bara kul.....

mindre prat, mer verkstad!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-27 00:07

Jaha Martin, hoppas att en av de funktionerna är möjligheten att ha användarspecifika färgteman på sajten. Verkar ju som det kommer bli liv oavsett vilken färg det är så det är väl bara att skriva en ny stilmall + funktionalitet om ni inte redan har gjort det.

Skämt åsido: åt ena sidan så kan det vara smart att ta saker pö om pö, om inte annat för att slipa kombinationer av olika fel. Åt andra sidan tror jag att de som har åsikter kommer att ha åsikter hur man än gör det. Dessutom så kan det ju upplevas som negativt att sajten är under förändring en längre tid.

Mitt förslag: spika ett officiellt lanseringsdatum för nya sajten, förvarna om att sajten kommer vara borta, säg 12-24h medan den görs om och slå sen upp portarna med buller och bång. Ta stormen som blir, för det kommer säkert blåsa både i positiv och negativ bemärkelse. Det går inte att tillfredställa alla. En ny version av 99mac kommer stöta bort några men säkert också locka hit nya.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Khedron
Mitt förslag: spika ett officiellt lanseringsdatum för nya sajten, förvarna om att sajten kommer vara borta, säg 12-24h medan den görs om och slå sen upp portarna med buller och bång. Ta stormen som blir, för det kommer säkert blåsa både i positiv och negativ bemärkelse. Det går inte att tillfredställa alla. En ny version av 99mac kommer stöta bort några men säkert också locka hit nya.

Tycker jag låter som ett utmärkt förslag.

/Kristofer

  • Medlem
  • 2004-01-28 20:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Khedron
Förvarna om att sajten kommer vara borta, säg 12-24h medan den görs om och slå sen upp portarna med buller och bång..

:eek: :eek: VA!!:eek: Inte kan han väl ta bort 99mac 12-24h...
det är en evighet ju och vad ska hända med mig?:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-28 20:11
Citat:

Nummer ett: bort med den snusbruna bakgrundsfärgen

Här är den grön...

Jag tror det blir bra. Många klagar alltid på nymodigheter, och skrockar att "det var bättre förr". Själv tycker jag att det skall bli kul med lite förändring. Den grymma bakgrundsfärgen är dock snart kultförklarad, frågan är om man kan klara sig utan den.

//fredrik

1
Bevaka tråden