Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Renderingsbugg i nya mozilla

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har stött på ett (för mig allvarligt) problem i mozilla/gecko som förstås spridit sig till firebird/camino etc.

denna sida har jag sammanställt renderingsfelet som inte fanns förut.

Den övre delen är gjord med en DIV-tagg och den undre med en TABLE.

Det rör sig om ett mellanrum mellan H2-taggen och omslutande tabellcell. i DIV-taggen fungerar det.

Jag vet inte hur jag ska rapportera in den här buggen.

http://forums.mozillazine.org/ kan du rapportera buggar bland annat.

Jag tvekar på att forumen är rätt ställe för buggrapporter...

använd BugZilla istället, därför den finns

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 11:30

Jag förstår inte riktigt vad du menar... kan du inte ta ett screenshot och illustrera ovanpå.

Mina browsers ser ut att rendera det lika.

Så här ser det ut för mig:

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 12:00

Ok - detta händer inte i min Firebird 0.7.

Ser också att du saknar DOCTYPE i ditt dokument. Läs mer om detta på denna länken. Kan lösa ditt problem.

  • Medlem
  • 2004-01-28 12:20

Hej!

Det blir rätt i Mozilla 1.5 på Solaris 7 (Mozilla/5.0 (X11; U; SunOS sun4u; en-US; rv:1.5) Gecko/20031016)

Det funkar för mig oxå, mozilla 1.6 Mac OS X 10.3.2

Jag prövade radera inställningsfilerna. Samma problem.
Har gjort ett förtydligande i bilden.

Tillägg:
HTML-kod

Detta gäller nya versioner av Mozilla. Kör 1.7a själv (gårdagens bygge)

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 13:40

Tror det är en dålig ide att testa HTML på en a version. Detta är vad de skriver själva.

"Nightly Builds
Created most weekdays from the previous day's work, these will probably work, but may not. Use them to verify that a bug you're tracking has been fixed."

Skall du bara testa HTML så gör det på en "riktig" release.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 13:40

Dvs. testa med 1.6 och se om ditt problem kvarstår.

OK. Jag håller tummarna för att inte detta problem blir permanent

Det är en bugg och den är numera i Bugzilla..

Buggen är snart fixad.
Den kan beskådas här: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=232754

Buggen är fixad.

Underbart! Hann inte tacka för att du rapporterade buggen och nu när 99mac är upp igen så är den fixad. *glad*

Jag vet inte exakt när den kommer upp i någon build. Om den inte redan har gjort det.. Firebird 0.8 kommer dessutom nästa måndag..

Hoppas du inte hade något emot att jga använde din sida som demo?

Jag hoppas fixen kommer med i 0.8
Då kan jag återgå till Firebird.

Det var bra att du använde min demosida. Jag hade aldrig orkat rapportera buggen själv, men däremot var jag mycket angelägen om att den fixades då en webbplats jag är ansvarig för har många användare som använder Mozilla-läsare (inkl mig)

Tänkte bara pusha igen för 0.8 releasen som släpps om ett par timmar. Mycket har hänt, speciellt med OS X versionen sedan 0.7.1. Även om man har Safari som primär webbläsare, så tycker jag att man kan dra hem 0.8 och testa ett par dagar. I andra fall så är det alltid bra att ha den modernaste webbläsaren alla kategorier liggande på sin hårddisk, utifall någon sida inte fungerar i Safari.

I Firefox 0.8 så är buggen fixad
The power of opensource

Japp! Gick riktigt fort att fixa den. Jag är imponerad. Jag är så nöjd med Eldräven

  • Medlem
  • 2004-02-10 00:54

"Why do people think they can trust a hacker in china to do a better job than Microsoft?"

-Steve Ballmer, om Open Source vs det pålitliga Microsoft.

Ursprungligen av stfm:

"Why do people think they can trust a hacker in china to do a better job than Microsoft?"

-Steve Ballmer, om Open Source vs det pålitliga Microsoft.

Hehe, jo, det har vi märkt. Nå... MS, var är det där seriösa PNG stödet som alla webbläsare har haft i ett par år?

Japp. PNG-transparensen saknar jag i IE! Jag gör en sidan med 12000 medlemmar och det skulle underlätta markant om IE kunde stödja alfakanalen i PNG utan fulhack med activex.

Måste tyvärr säga att Safari har en egenhet att gammakorrigera PNG-bilder som inte har gammavärde inkluderat. Otyg! Se här

  • Medlem
  • 2004-02-10 12:37
Ursprungligen av Markus Johansson:

Japp. PNG-transparensen saknar jag i IE! Jag gör en sidan med 12000 medlemmar och det skulle underlätta markant om IE kunde stödja alfakanalen i PNG utan fulhack med activex.

Måste tyvärr säga att Safari har en egenhet att gammakorrigera PNG-bilder som inte har gammavärde inkluderat. Otyg! Se här

Jag håller med, det har inte på webben att göra. Skicka sidan till Apple och påpeka problemet.

1
Bevaka tråden