Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårdisk, vilken?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en extern hårdisk på ca 250 GB. Någon som har erfarenheter om externa hårdiskar. Den ska både ha firewire och usb2.

--
Daniel

Det finns en mängd olika tillverkare på marknaden, störst är LaCie och Maxtor.

Jag och min bror säljer Speedmania externa hårddiskar, en fördel med att köpa av oss är att du kan få "lokal support" här på 99mac i Speedmaniaforumet.

http://www.speedmania.se/

Just nu är det dessutom fraktfritt under hela Januari om du anger "fraktfritt" som rabattkupong i kundvagnen.

Kan man byta ut den interna hårddisken mot större i framtiden i speedmanias hårddiskar?

Har ett speedmaniachassi som jag är mkt nöjd med - inga problem än så länge, förutom att det är mer utrymme på höjden än vad som krävs och detta får disken att "klappra" i caset... Löste det med att lägga i en sönderklippt tvättsvamp.

På firman kör vi Lacies diskar i gjutjärn med blå lampa på fronten - de är verkligen rock solid! Inga problem där heller.

Fick en ny idag, en 200 GB. Hade dubbla FW 800, 1 FW 400 och USB 2.0. Pris 1990 DKR + moms. Undrar om överföring mellan 2 sådana som kopplas ihop med FW 800 men är kopplade till en FW 400 mac går i 800 Mbit/s eller 400 Mbit/s..?

  • Medlem
  • 2004-01-27 19:57

La Cie d2 eller Big Disk. Köp bara kvalitetsgrejor.

Äh - fransk kvalitet vet vi väl alla vad det innebär

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-27 22:10

Har en Maxor 250Gb med FW & USB2 & 8Mb cache som jag är djäkligt nöjd med... 3000:- på www.dustin.se. Retrospect ingår för automatiserad backup...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 23:05

Maxtor fungerar jävligt bra, kör en själv och har hört väldigt lite, för att inte säga inget, dåligt om dom. låter lite gör dom också.. har dock bara sett 160gb in action

Ärligt talat tror jag att det mesta hänger på själva disken - om du tittar i ett chassi inser man hur lite elektronik som sitter i dom.

Försök köpa en disk med 8MB cache istället för 2MB cache som vissa använder.

1
Bevaka tråden