Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp jag har ingen console i quake 3

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag skulle behöva hjälp med att få en console till q3 jag har os x versionen consolen funkar i ox 9. snälla kan någon hjälpa mig

/Alexander

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 20:56

< -knappen eller F13 knappen, funkar inte det?
ändra isf. tangentbordsuppsatsen till engelsk och försök.

Jag har ingen F13 knapp jag har en bärbar iBook G4. Ok ska se om jag hittar hur man ändrar tangentbordsuppsatsen

Oj tack

Hur ändrar man tangentbords uppsatsen

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 21:31

Kolla System inställningar>nationella inställningar.

där bör det finnas, annars kan du kolla runt lite så bör du hitta det ^^

okej tack tack

Ack det funkar inte heller :S

Kolla i FAQ:n i det här forumet

Okej tack

Men jag hittade ingenting där som jag inte redan har försökt :S

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-29 11:27

Det du måste göra är att ändra tangentbordslayout till engelsk och sen får du ner consollen med <knappen.

För att ändra tangentbordslayout snabbt så använd alt+apple+space

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 02:10

Naaahh... Finns en annan Lösning. Har haft samma problem. Skickade ett mail till ID Software men fick inget svar, så jag tog det i egna händer.

Jag förmodar att du kör Mac OS X 10.3 eller 10.2?

Så här går du tillväga. Det finns en config fil som skapas när du startar quake 3 för första gången. Den heter q3config.cfg och den läggs i din hemkatalog.

1. Öppna filen q3config.cfg som ligger i din hemkatalog under Library -> Application Support -> Quake 3 -> baseq3 -> q3config.cfg

Där har du inställningarna för Quake 3.

2. Scrolla ner tills du ser ( bind ` "toggleconsole" ) eller ( bind ~ "toggleconsole" ) och byt ut "~" <-- det mot till ex "M". spara, och nästa gång du går in i quake så har du consolen på m-knappen.

Där kan du även binda knappar och he färg på ditt nick. Ifall du vill veta det sen så e det bara och fråga.

1
Bevaka tråden