Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusemail - Gratis avancerad mailtjänst

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.fusemail.com är nog det bästa gratismailen jag har kört någonsin. När man är nöjd med en tjänst så är det helt på sin plats att pusha för den..

Förutom många features så har webmailen ett mycket rent gränsnitt...

Email Account Consolidator (hämta mail från Hotmail, MSN, Yahoo etc)
Server-side email
Anti-Spam Detection
Server-side mail rules
Autoresponders
Contacts Auto-Update Campaigns
Forwarders
Server-side Address Book
Server-side Calendar
Server-side Notes
Server-side Tasks
Server-side Journal
Domain Name Support
DNS Management Interface
IMAP
Webmail

Just det. Det som är smidigt är att du som sagt kan hämta mail från Yahoo, MSN, Hotmail etc. Det är samtidigt ett IMAP konto, så du kan använda Mail.app

Huxflux så kan du se på Yahoo, Hotmail och sånt i Mail.app utan att ladda hem tillägg som verkar fungera si och så..

Verkar mycket trevlig. Snygg, snabb och proppad med funktioner.

Jag är lite rädd att man ska bli beroende av tjänsten om det sen visar sig att de börjar ta betalt eller lägger ner. Själv nappade jag på iTools och följde lite smått motvilligt med in i .Mac.

Verkar ju asbra! Synd att jag inte orkar byta

J.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Verkar mycket trevlig. Snygg, snabb och proppad med funktioner.

Jag är lite rädd att man ska bli beroende av tjänsten om det sen visar sig att de börjar ta betalt eller lägger ner. Själv nappade jag på iTools och följde lite smått motvilligt med in i .Mac.

Jo, sådant är jag alltid rädd för... Det är lite jobbigt ja.. Använder Fusemail som min tredjemail..

Wow!
Tack för tipset.
Skitsnyggt interface, och snabbt.

En annan positiv sak är att inte så många har anmält sig för tjänsten, så jag hann sno "rätt" användarnamn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-26 16:55

Vilken kanontjänst!

Fungerar verkligen riktigt bra, många funktioner, snygg gränssnitt och dessutom gratis. Hade lätt betalat för en så pass seriös tjänst.

Testade att "imapa" ned till T610:an, vilket också fungerar felfritt. Tack för tipset!

Sedan är den löjligt snabb också. Prövade att skicka ett testmail. 1 sek senare damp den ner i inboxen. Lite skillnad mot Språy och Hormail.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-01-28 10:53

Fantastiskt trevligt! Tack för tipset!

Har nu kört med Fusemail ett tag. Och den har ännu inte varit nere i en enda sekund för mig. Den är till och med snabbare än mitt eget primära mejlkonto, som är på en dedikerad server. Hotmail och Yahoo hämtningfunktionen är underbar.

Funderar på att uppgradera mig till ett av deras betalkonton. Och få ännu mer funktioner.
Eller som man skulle ha sagt i USA "Amazing!"

Läste precis att deras mailserver (fuse1.fusemail.net - 69.31.1.158) är listad på minst fem svartlistor, bla spews och spamcop. Min och många andra mailserver filtrerar automagiskt bort inkommande mail från servrar som är listad på dom svartlistorna. Antar jag får lägga till en ignore regel för *.fusemail.net innan för många börjar klaga... :/

Störande. Som jag upptäckte Yahoo och Spray vara på mina svartlistor. Inte undra på att det inte kom någon mail fråne en del polare

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-02-15 22:40

Såg ju riktigt trevlig ut och precis som tidigare var det lätt att få den mailadress man ville ha. Får testköra ett tag och se hur det fungerar.

Sen var det slut på det roliga. Som vanligt *aaahhrg*

"Since August of 2003, over 45,000 subscribers have discovered FuseMail- and our cost of providing the service has risen at the same time. However, we have endured the growing costs while improving the FuseMail service. After 6 months of upgrades and service enhancements, the FuseMail product has now became a stable and robust mail service that is worthy of a small fee to offset our expanding cost structure. We have arrived at the difficult decision to charge nominal fees for the FuseMail service in light of the fact that our monthly expenses have grown exponentially with the popularity of the service. We hope you can appreciate the financial strain that comes with supporting 40,000 subscribers, and you might strongly consider upgrading your FuseMail service. As an existing FuseMail subscriber, we are providing a discount to our retail pricing just for you.

New FuseMail Plans & Pricing - We Discount Your Price as an Existing FuseMail Subscriber
We are pleased to announce that new Fused Personal and Fused Group plans are now available. These plans are packed with features and reasonably priced- starting at only .33 per month for existing FuseMail subscribers only. Starting April 1st, 2004, the Fused Personal free plan will be discontinued.

We believe that your support and feedback has been instrumental to our user growth and success to date. Many of our users have taken time to report problems and make suggestions for the FuseMail beta service. Thus, we want to reward our existing subscribers with a highly discounted pricing structure for all of our new FuseMail plans.
."

"There's no such thing as a free lunch"

Ursprungligen av Stefan Johansson:

"There's no such thing as a free lunch"

Säger du och använder en gratis tjänst

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-02-25 19:11

Fusemail

Har anvant fusemail i ett ar.
uppgraderade mig till betallage efter 3 manader.billigt 5 dollar for 3 manader. otroligt bra
de haller pa med en version 2.0 som man kan betatesta... den ar otroligt bra
man kan anvanda fusemail som en jabbertjanst


Men jag är donator i förra kampanjen och helt för ett avgiftsbelagt 99mac (men den diskussionen hamnar nog utanför denna tråd!)

Gratis ännu en gång

1
Bevaka tråden