Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klocka BW g3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-24 21:41

Är det någon som har erfarenhet av att klocka en BW 350 till 450? är det ett rimligt försök?

Har inte de blåvita g3:orna någon termometer vid cpu/case? Har bara provat ett program till osx, men det hittade ingen termometer iaf. Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 21:54

Har inte testat 350-450, men väl 300-400, den burken funkade klockrent i 2 år, och vad jag vet så tuffar den fortfarande på utan problem. Ett tips är att kolla på xlr8yourmac för jumperinställningar.

  • Avstängd
  • 2004-01-24 22:12

Det är bara att testa, hänger den sig har du klockat den för högt helt enkelt. Bara att försöka igen då

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-01-24 22:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kriss
Är det någon som har erfarenhet av att klocka en BW 350 till 450? är det ett rimligt försök?

Har inte de blåvita g3:orna någon termometer vid cpu/case? Har bara provat ett program till osx, men det hittade ingen termometer iaf. Någon som vet?

350 till 400 är ett rimligt försök. 450 kan också funka, men var beredd på att du eventuellt kan behöva trycka in en processorfläkt. Precis som iGnu säjer, funkar inte 450 så är det bara att klocka ner igen (Vanligtvis vill maskinen inte boota alls om du har klockat för högt).

Sida om att överklocka blådåren: http://www.xlr8yourmac.com/G3-ZONE/yosemite/OC.html

Lycka till och berätta gärna hur det funkar sen!

  • Medlem
  • 2004-01-25 16:08

Tyvärr så vägrar den att ens starta vid varken 400 eller 450 med originalflänsen, har inte testat att sätta dit en cpufläkt dock.. lite trist!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-01-25 22:11

Nää... Det var ju lite trist onekligen.
Satte du verkligen jumprarna rätt (lätt att läsa "från fel håll")?

Bootar den inte ens i 400 (vilket min Yosemite 300 har gått felfritt i under ett halvår), kommer nog ingen fläkt att hjälpa är jag rädd...

Av egen erfarenhet vet jag att det är väldigt olika vad gäller processorerna. En processor kan klara att överklockas rejält medan en annan "likadan" inte klarar någon överklockning alls. Du har nog en av den senare sorten.

  • Avstängd
  • 2004-01-26 01:02

Se till att höja spänningen till processorn lite då, det brukar få igång de flesta Eller som jag skulle sagt med lite sämre ordval "Yo whore, more VCore!"

1
Bevaka tråden