Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte färre inlägg utan livsstil

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har följt statistiken för 99mac sedan vi stängde livsstilsforumet och antalet inlägg har inte minskat (just MWSF-dagarna borträknade - då hade vi all-time-high) överhuvudtaget. Lite förvånande faktiskt. Igår hade vi 742 inlägg.

Det motsäger faktiskt både mina egna och andras åsikter om att antalet inlägg skulle "minska rejält" när livsstil försvann.

Vi närmar oss en rejäl uppdatering av 99mac - motsvarande uppdatering har gjorts på två andra forum jag driver med blandade resultat och därför väntar vi lite extra med 99mac-uppdateringen för att få en så smärtfri uppdatering som möjligt.

Betyder det att livsstilsämnena istället hamnar i de vanliga trådarna då?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-14 10:56

Min högst personliga gissning: ja, i viss mån spiller självklart över lite livsstil i andra trådar men jag tror också att det högst begränsat. Med rätt inställning hos både admin och användare så blir det minimalt av detta.
Konkret tror jag det är så att vissa användare försvinner samtidigt som andra tillkommer. Man kan nog se det som en policyfråga och vilken nisch 99mac vill hamna i bland de Mac-relaterade forum som finns i Sverige. Själv tror jag att det var ett bra beslut men vi får alla se framtiden ann. 99mac kommer säkert hinna förändras många gånger än.

  • Medlem
  • 2004-01-14 14:57

Lika många inlägg kanske, men inte lika roliga. Jag säger det igen, 99mac är en höjdare men Livsstil dess absoluta clou!:) (Särskilt "Världens längsta tråd" är saknad:()

  • Medlem
  • 2004-01-15 02:46

Försvann inte lite av vitsen att stänga livsstil där? Minska belastningen på servrarna och linan?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-15 08:59

Nja, har inte uppfattat det som att det var en belastningsfråga. Man kan nog snarare säga att det var svårt för admin-gänget att underhålla Livstil-forumet på kvalitativt sätt. Enligt Martin kommer vi alla snart få se Return of The Je..Livsstil menar jag, så det löser sig i någon form.

"Nothing to see here, move along."

Kan bara bekräfta att trenden håller i sig - 99mac har lika många inlägg som tidigare (lite mer faktiskt). Ungefär 700-800 inlägg per dag utom på helger.

Öppna "Livsstil" igen då så kanske det blir lite mindre (billigare).:D

  • Medlem
  • 2004-01-25 19:22

Inte färre inlägg kanske, men knappast bättre inlägg heller. Livsstilsinläggen har hamnat på andra ställen bara...

Ja, fast det blir inte så många roliga inlägg numera, det finns ju inget forum för dårarna längre. Det är bara vanlig urspårning som gäller i de vanliga trådarna.
Ser fram emot att "Livsstil" öpnnar igen. Och många med mig.

  • Medlem
  • 2004-01-25 19:29

Väntar otåligt på Livsstil.

*stampar irriterat med foten*

  • Medlem
  • 2004-01-25 19:53

Me too.
Livsstil var en perfekt "hangout"

"Hangout" kanske är ett bättre namn är "Livsstil"?

  • Medlem
  • 2004-01-25 20:12

Det kanske borde döpas om till "Nurells bordell"?

  • Medlem
  • 2004-01-25 20:21

Varför inte w00ts boat ?

  • Medlem
  • 2004-01-25 21:04

Jag tycker tyvärr att det har blivit lite för mycket tjafs och trams i 99 procents-delen efter att livsstil stängdes, och många urspårade trådar. Jag tycker det märks ganska tydligt att det spills över en del livsstils-trådar/inlägg till mac-delen.

Livsstil - För resten av livet!

Bara att kolla på denna... :rolleyes:

Verkligen - det är synd. Livsstil kommer tillbaka i ny form ganska snart - jag har ju lovat att det är tillbaka senast den 3:e Februari.

Jag kommer kalla in ett gäng betatestare redan kommande vecka för att testa lite nya grejer.

Nu stänger vi den här tråden innan den spårar ur helt.

1
Bevaka tråden