Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad fylla en hemsida med?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-25 00:21

Fick lust att knåpa ihop en ny hemsida. Vet bara inte vad den skulle innehålla... Så jag tänkte nån annan kunde bestämma det åt mig.

Så, något tips?

Har funderat på en blog, men jag ids inte uppdatera skiten jämt och ständigt, så jag vet inte vad det skulle ge, dessutom har jag gjort en jag inte använder.
Så, förutom det, några idéer? Trist att känna lusten att sitta hela natten och knåpa utan nåt att knåpa med

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-01-25 00:36

foton??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-25 00:42

Hade varit en bra idé, men eftersom jag är frilansande fotograf har jag redan en... Mina privata bilder har jag ingen lust att lägga ut på internet... Men tack för förslaget

fotoråd? digitala sådana skulle jag gärna läsa mer om.

Yup, håller med där. "Digitala" fotoråd är något som jag inte funnit så mycket bra sidor om.. speciellt inte för folk som kanske tänkt börja så smått med det nu när kamerorna sjunker i pris.

  • Medlem
  • 2004-01-25 01:34

Använd den här!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-25 02:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
fotoråd? digitala sådana skulle jag gärna läsa mer om.

Hmm... altruism... vore kanske trevligt som omväxling

  • Medlem
  • 2004-01-25 05:32

Du kanske skulle pröva att lägga ut lite porr? Jag har hört att det skulle vara populärt på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 11:19

Bra idé Orat.... eller nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 12:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Du kanske skulle pröva att lägga ut lite porr? Jag har hört att det skulle vara populärt på nätet.

Haha, på kornet...

Hela tanken att inte ha nåt att säga men ändå vilja konstruera nåt känns bakvänt för mig. No offence!

Gör en svensk Maddox-sajt:

http://maddox.xmission.com/

Varför ha en hemsida bara för att ha en...? Om du inte vet vad du vill säga med en så varför ha någon överhuvudtaget. Det finns ju knappast något självändamål med en hemsida eller? Skit i det och lägg energin på något annat tex posta inlägg här på forumet och bistå med goda råd om digitalfotografering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 13:10

Nåt i den stilen jag var inne på...

Håller med Xplane!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-25 14:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Haha, på kornet...

Hela tanken att inte ha nåt att säga men ändå vilja konstruera nåt känns bakvänt för mig. No offence!

Helt riktigt, problemet ligger just i det att jag tycker det är ruggigt kul att designa skiten, men har svårt att komma på skäl till det. Om någon har något att säga så hjälper jag gärna till...

Porr är ju ett förslag... Undrar vad mitt webhotell tycker...

Xplane - självändamålet ligger i att göra den, om den sedan läggs ut för allmän beskådan spelar mindre roll, men du har rätt i det du säger...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 14:24

Men då är det väl bara att göra websidor för andra som ren välgörenhet, som har mer att säga än du...eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 14:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Helt riktigt, problemet ligger just i det att jag tycker det är ruggigt kul att designa skiten, men har svårt att komma på skäl till det. Om någon har något att säga så hjälper jag gärna till...

Cool, för mig är det tvärtom, jag har mycket att säga men är dålig på att göra snygga hemsidor för att få ut det...

Ok, här kommer ett förslag: nånting om utfiskningen i världen som pågår. Snart har vi utrotat en av de äldsta, "mest lämpade" djurarterna på jorden; hajen (och fö tagit död på och stört ekosystemet på allt från räkor till korallrev så att ingenting nånsin blir sig likt igen. När de är klara kan vi glömma all sushi i världen....)

Lite tung uppgift kanske som kräver lite mer än snygg design

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2004-01-25 14:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Fick lust att knåpa ihop en ny hemsida. Vet bara inte vad den skulle innehålla...

Läste in intervju med webbyggar-guru från staterna (kommer inte ihåg hennes namn). Hon fick frågan "Men varför har du ingen egen hemsida?" och svarade "Jag har inget att säga."

... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 14:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Du kanske skulle pröva att lägga ut lite porr? Jag har hört att det skulle vara populärt på nätet.

Loads of little darlings - eller fattade jag fel

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 14:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Loads of little darlings - eller fattade jag fel

Med länkande till sånt snusk blir du snart anmäld till moderatorerna

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-25 15:05

Sån porr kanske till och med mitt webhotell kan tillåta

Nåväl, om någon har något att säga så hjälper jag gärna till ideellt och i mån av tid. Jag vill inte stjäla jobb från hårt arbetande webdesigners så inget kommersiellt

Earth - skriver du så designar jag

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 15:18

Du kan göra ett flashigt frameset med 99mac länkat i en frame

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-01-25 15:23

Om det kliar i fingrarna, så finns det säkert en massa ideella föreningar i Umeå som skulle jubla över en gratis webbplats. Du kan ju ringa runt.
Gå hit: http://gulasidorna.se/ och välj "Ideella föreningar" på Rubrik och "Umeå" som Geografiskt område så får du en massa träffar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 16:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Earth - skriver du så designar jag

Tja, tänk om man skulle göra en sån grej... En livsdedikation som nog skulle uppta all tänkbar ledig tid. Får fundera på det.

Jag brukar börja på projekt som jag inte riktigt avslutar så bra. En idé till webbsida (jag skulle inte kalla det hemsida eftersom en hemsida för mig är något annat) var att samla massa sökfält på en sida så man snabbt kan söka på favvoställena. T.ex. Google (detta var väl innan det började hamna i verktygsraden på alla webbläsare), Versiontracker, Lexin mm. Eller varför inte söka efter en film eller skiva på Ginza, Discshop osv. Jag påbörjade det, men den hamnade det på den berömda isen...

Såhär långt kom jag:
http://adrianb.info/go/

(Ja, det är en ful sida som inte fungerar, jag vet )

Mitt förslag är att du skall göra en webbsida som heter www.themakingofthiswebsite.com.

Börja med att publicera den här tråden, intervjua anställda på webbhotellet, svårigheterna att få webbsidan finansierad, intervjua teamet bakom Dreamweaver, BBedit, Photoshop etc. Samtidigt bloggar du en arbetsdagbok om varför du valde röd Verdana till rubrikerna osv.

Innehåll är inte så svårt.

Fan-site för skådespelare (manlig/kvinnlig), musiker, TV-serie, författare eller något liknande?

Har du någon hobby du vill berätta mera om?

Har du någon sorts knäppryck du vill dokumentera för omvärlden?

/Ola

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-26 01:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av FredrikHolmqvist
Mitt förslag är att du skall göra en webbsida som heter www.themakingofthiswebsite.com.

Börja med att publicera den här tråden, intervjua anställda på webbhotellet, svårigheterna att få webbsidan finansierad, intervjua teamet bakom Dreamweaver, BBedit, Photoshop etc. Samtidigt bloggar du en arbetsdagbok om varför du valde röd Verdana till rubrikerna osv.

Innehåll är inte så svårt.

Asbra förslag
Skall genast se om det funkar

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 09:33

Du kan ju göra den fylld med dummytext (generator finns på )www.lipsum.com

Citat:

Skrevs ursprungligen av FredrikHolmqvist
Mitt förslag är att du skall göra en webbsida som heter www.themakingofthiswebsite.com.

Börja med att publicera den här tråden, intervjua anställda på webbhotellet, svårigheterna att få webbsidan finansierad, intervjua teamet bakom Dreamweaver, BBedit, Photoshop etc. Samtidigt bloggar du en arbetsdagbok om varför du valde röd Verdana till rubrikerna osv.

Innehåll är inte så svårt.

det där var ju grymt!

får mig till att tänka på en P3 sketch som gick ungefär så här (tänk mörka trailer rösten på apple.com/trailers): "Filmen Film, är en film om en film om en film, om en film om en film...(osv)"

1
Bevaka tråden