Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan dual Xeon och dual G5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kan ni höra vilken skillnad i ljud som det är mellan en dual Xeon burk och en dual 2GHz G5.

Dual Xeon

Dual G5

Xeon ger alltså mer ljud för pengarna!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-24 16:16

Det går att göra tysta maskiner med Dual Xeon också. Standardfläktarna som Intel skickar med är gjorda för att kyla väldigt bra i en trång serverlåda i ett rackskåp därför är de mer högljudda.

Se på en Xserve Dual G5, den låter lika mycket som en Dual Xeon.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-24 16:19

Beror på avståndet mellan mikrofonen och datorn.

De kan ju hållt micken en meter från G5:an (ja, lite överdrivet :), och precis intill Xeon maskinen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-01-24 16:50

Jag tror de har hittat ett felfritt ex av G5

Vår IBM eServer x345 med dubbla Xeon låter som f*n - det går inte att vara i samma rum. Det är nio fläktar i den varav åtta stycken stora "parallellkopplade" - dom ligger 4 i bredd i 2 rader. Fantastiskt luftflöde men helt omöjligt att ha i en kontorsmiljö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-24 19:38

Vill ni provlyssna högljudda Dual Xeon servrar så finns jag med ett rackskåp bestyckade med några olika varianter av maskiner på Linuxforum 2004. Dock inga kontorsanpassade eftersom platsen är begränsad, vi fick en liten plats i ett litet rum med 5 andra utställare.

Apple kommer också finnas på plats med sina Xserve så det går att jämföra.

Tja, det här visar väl mer hur fläktarna låter i de testade lådorna, inte processorerna. Jag utgår från att de hållit mikrofonen på ett rättvist sätt. Varför annars göra ett jämförande test? Men det är ju lite svårt att veta, naturligtvis.

  • Medlem
  • 2004-01-25 05:13

Kan vi inte bara njuta av att the Mothership släppt ut något bra? Inte ofta man står i ett relativt tyst rum och kollar om datorn är på genom att glo på lampan.

1
Bevaka tråden