Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"The Sims" kräver OS 9?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försökte hjälpa en kompis via telefon att installera "The Sims" på hennes PowerBook G4. Hon har inte OS 9 installerat men jag fann en "The Sims Carbon"-install. Men döm om min förvåning när jag läser följande i installeraren.

"The Sims Carbon is an update to the original (1.x) version of the Sims for Macintosh, and as such requires an existing installation of the Sims 1.x"

Så om man ska installera The Sims så måste man ha OS 9? Eller har jag missat något?

Och hur ska man då kunna spela "The Sims" framöver när OS 9 är ett minne blott?

  • Medlem
  • 2004-01-22 20:45

The Sims snurrar på OS 8.6, 9 och X.

Jo, men om du läser frågan så undrar jag om man verkligen behöver ha OS 9 installerat för att kunna installera the Sims.

Det känns lite surt att behöva installera OS 9 bara för att kunna installera The Sims för att sedan gå tillbaka till OS X för att uppdatera spelet till en OS X-version.

Min son spelar the Sims ganska mycket.
Jag köpte "Living Large" till the Sims åt honom i julklapp.
Vi har en hel del andra s k moduler till the Sims sedan tidigare.
Vi var tvungna att installera om hela klabbet genom att starta upp datorn i 9:an, installera The Sims på nytt och sedan Living Large. Sen patcha The Sims med patchen som finns.
Efter det kunde resten installeras om - och det funkar.
Men det är dåligt och krångligt.
Så ska det inte vara.

Rullar inte installeraren i Classic? Man ska ha Classic installerat, det vidhåller jag! Kostar just ingenting extra, och man kan städa undan irriterande mappar en bit ner i hierarkin.

Vi försökte med att intallera i Classic Mode, men det gick inte. Vi var tvungna att boota om datorn i 9an för att installationen skulle funka, det gäller installationen av "Living large".

  • Medlem
  • 2004-01-23 09:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Rullar inte installeraren i Classic? Man ska ha Classic installerat, det vidhåller jag! Kostar just ingenting extra, och man kan städa undan irriterande mappar en bit ner i hierarkin.

Det där var lite intressant. Kan man flytta mapparna alltså? Även systemmappen för Classic och Applications (Mac OS 9)? Vilka dolda filer tillhör OS 9/Classic? Hur kastar man ut allt från OS 9, alltså vilka filer ska man fimpa? Inte för att jag någonsin använder Classic, men ändå.

Hmm, så jag som har en ibook g4 kan med andra ord inte spela the sims alls?

  • Medlem
  • 2004-01-25 02:49

Jag har installeat alla simmarna till min dotter, kan inte minnas att jag var tvungen att göra det i os9…

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Jag har installeat alla simmarna till min dotter, kan inte minnas att jag var tvungen att göra det i os9…

Men berätta hur du gjorde?

Jag tvivlar på att nixon lyckades att installera "Living Large" i OSX. Jag fick slänga rubbet, boota om i 9an och installera själva basspelet och Living Large. Sedan patcha upp alltsammans till OSX. De andra modulerna kunde jag installera i OSX dock.

1
Bevaka tråden