Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyter halo på med en 1,6 g5a?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 17:46

om man köper den som den e på apple store, kommer grafik kortet o ram minnet att räcka?

Det flyter bra på min dual 867 Mhz med det medföljande grafikkortet och jag kan inte tänka mig att själva spelet är optimerat för två processorer. Så en G5 borde ju flyta på......

Ja, det borde räcka. Min iMac G4 700MHz med GF2mx-kort och 512MB RAM klarar faktiskt av spelet utan några märkbara dalar i renderingen trots att det är 100MHz lägre än rekommenderade specifikationer. Det ser iofs inte jättesnyggt ut för min del, men du kommer utan tvekan att kunna spela det bra.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-24 17:47

Jag har en 1,6 G5:a. Flyter på riktigt bra, även på de lite högre grafikinställningarna.
Har ganska nyss satt in mer minne i datorn (satte in 512MB utöver de 256 som var med när jag köpte datorn), och det blev en väldigt stor fartskillnad, både i Mac OS och i spel.

Och jag som har testat spelet både på min workhorse G4/400 Geforce 2MX och G5:an 1.6 ghz kan säga så här:

G4:an. Hade inga hopp att ens kunna köra det för huvudtaget för grafikkraven. Men med allting inställt på det lägsta så är det faktikst spelbart! (även om det laggar lite när det är mycket action i stora landskap)

G5:an. Kör på. Flyter på som en dröm.

flyter på perfekt men lite mer minne skadar aldrig.

Se alltid till att ha minst 512 MB RAM om ni ska lira seriöst.

Det lär gå fint på G5:or.

Blev också positivt överraskad hur bra spelet gick när jag testade på min maskin första gången.
Visst blir det "bildspel" när det är riktigt mycket som händer, men överlag är jag som sagt nöjd med vad min maskin lyckas pressa fram med det gamla GeForce 2 MX grafikkortet.

Bra jobbat Westlake Interactive!

1
Bevaka tråden