Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 9200SE PCI till Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 12:16

Såg just på www.inlife.se att det finns ett Radeon 9200SE PCI-kort för 477:- plus moms. Vet någon om det går att få det att fungera i en blåvit G3a?

inLife markerar kortet som PC/Mac-kompatibelt, men jag är inte helt övertygad...

De har ju många PC-kort (billiga) som har en Mac-logga efter sig. Jag undrar också om dessa verkligen funkar native?

Exempelvis ett RADEON 9600 256MB DDR AGP DVI/TV-OUT IN för 1106 kr + moms.
Som enligt deras hemsida ska funka med mac?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 01:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Oscarsson
Exempelvis ett RADEON 9600 256MB DDR AGP DVI/TV-OUT IN för 1106 kr + moms.
Som enligt deras hemsida ska funka med mac?

Leta då efter PRO versionen, mycket bätre för en hundring eller 2.. även om den har 128 mb minne så är den mycket bättre i spel..

Frågan var ju om macarna har stöd för dessa kort native, utan att flashas. Inlife visar även macloggan efter ATI-all-in-wonder-korten. De lär väl inte ha stöd för mac, åtminstone inte programvaran. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-24 10:31

Min fråga var t o m om det går att flasha korten för Mac. Jag har inte hittat någon 9200 PCI för Mac så jag vet inte varifrån man skulle få ROMet.

Nästa alla Radeon hade Mac symbom ju... men nej korten funkar garanterat inte , tyvärr.

De enda Radeon kort som går att flasha är 7000 PCI och 8500 AGP.

1
Bevaka tråden