Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PocketSmart ALU/Speedmania Pocket Pro combo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PocketSmart ALU från Macoteket och Speedmania Pocket Pro combo:
Visst ser dom misstänkt lika ut förutom att Macoteket levererar sina sina komplett med HD.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Torbjörn Olsson
PocketSmart ALU från Macoteket och Speedmania Pocket Pro combo:
Visst ser dom misstänkt lika ut förutom att Macoteket levererar sina sina komplett med HD.

Det ÄR exakt samma.
Samma kartong också.

Kan bara bekräfta - det är samma tillverkare.

Speedmania levererar för övrigt också kompletta diskar, välj bara hårddiskstorlek och klicka på "beställ" på hemsidan speedmania.se. Produktionen/monteringen sker i Malmö och oftast skickas disken dagen efter beställningen.

Ps. Flyttar till vårt lagringsforum.

I samband med introduktionen av Panther upptaterade många tilverkare av firewirelådor sina firmware. Nu är ju PocketSmart ALU från Macoteket och Speedmania Pocket Pro combo "bara 400" så det är kanske inte aktuellt.
Någon som vet var man kan se om man är up to date?

Uppdateringen gällde endast FW800 diskar med "Oxford 922" chipset - den enda modell Speedmania säljer med detta chipset är Speedmania Desktop Pro FW800 och det är inte direkt en storsäljare om vi säger så

  • Medlem
  • 2004-01-24 12:36

Jag köpte en Desktop Pro på InLife i Torsdags. Först ringde jag och frågade om de hade den, och ja, den fanns för 1244:-.

Åkte dit, men det visade sig att det inte var aluminiummodellen, den kostade istället 1500:-. Eftersom det var sent på eftermiddagen och jag behövde mer lagringsutrymme så köpte jag den.

Den var 300:- dyrare än om jag hade köpt den hos Speedmania, och jag kan bara säga att jag känner mig lurad... Har inte InLife någon återförsäljarerabatt, eller tjänar de bara mer än alla andra?

1
Bevaka tråden