Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook tappad i golv = böjd skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

för några dagar sedan tappade jag min Powerbook i golvet. Den föll med skärmen uppfälld och landade upp och ner med följden av att skärmen blev helt i linje med bottendelen. Detta resulterade i att jag inte längre kan stänga locket. Problemet är att låsanordningen på skärmen ligger ca 2-3 mm för långt ut (mot användaren) när skärmen är nedfälld och låskroken inte faller ner i hålet som är avsett för den. Jag har noterat att fästanordningen för skärmen har blivit böjd. Jag gissar att det vore möjligt att montera bort skärmen och böja tillbaka allting. Våga man testa en sådan sak? Hur gör man? I övrigt fungerar datorn perfekt, inga problem efter fallet.

Hjälp!!

Jag lider med dig...

  • Medlem
  • 2004-01-13 08:16

Du har mitt medlidande.
Drulleförsäkring?

Hej,

som tur är så är ju Alu en förhållandevis mjuk metall. Efter att jag noga studerat konstruktionen löste jag problemet på följande sätt:

1. Riktning av skärmen.

Genom trycka med handflatan mot skärmens främre hörn (bägge, ett i taget) och samtidigt hålla emot med tummen på baksidan av datorn, vid upphängningen, så lyckades jag efter ca 50 ggr positionera skärmen på sin ursprungliga plats.

2. Korrigering av nedre listen (skärmen nedre kant som har texten: PowerBook G4

Jag placerade en penna med ett mjuk hölje i "diket" som bildas när man fäller ner skärmen halvvägs. Genom att flytta pennan fram och tillbaka i diket och samtidigt trycka ner skärmen så fick jag även ordning på listen.

Datorn är som ny och skärmen är helt oskadd!

Wohoo!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 13:36

Grattis....

1
Bevaka tråden