Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera webbhotell

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-22 10:39

Jag håller på med ett (i mina ögon) ganska omfattande webbprojekt för en svensk butikskedja. Nu undrar jag om nån har något bra tips på webbhotell för detta syfte. Det är viktigt att det finns PHP/MySQL-stöd, ganska hög ribba för mängd överförd data, obegränsat antal POP3-adresser. Domänen ska pekas om från ett annat webbhotell. Det är viktigt att servrarna är pålitliga, och att det går hyfsat lätt att komma i kontakt med dem om nåt strular.

Jag vill ju helst komma undan så billigt som möjligt, eftersom jag kommer fakturera kunden ett totalpris. Jag, i min tur, betalar för webbhotellet.

Nåt tips? Jag har min egen sajt på 99kronor.com. Funkat bra, men mailen har varit lite osäker. Väldigt viktig att just mailservern är pålitlig och tillgänglig (helst) 24/7.

Nån som har andra förslag? Tacksam för tips!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-22 10:42

Jag använder www.b-one.net, funkar bra och har det du vill ha.

/anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-22 10:42

Levonline funkar ju förträffligt. Jäkligt trevliga och hjälpsamma är dom också.

Jag har jobbat med Loopia, Bluerange och Andol. Bra allihopa.

www.loopia.se
www.bluerange.se
www.andol.se

Citat:

Skrevs ursprungligen av skamuel
Nån som har andra förslag? Tacksam för tips!

Jag har använt Aleborg till några projekt nyligt och dom har fungerat bra, det är också det webbhotell som ofta rekommenderas på Webforum där man kan läsa mycket om lika webbhotell. Jag använder även Space2u och systerföretaget 24-7webhosting sedan tidigare, dom är billiga och bra, men har lite klent med diskutrymme.

Men även här på 99mac har det skrivits en hel del om webbhotell tidigare, lite snabb sökning ger dessa:
Billigt webbhotell???
Är www.b-one.net bra?
Seriöst webhotell?
Webhotell är detta bra?
www.99kronor.com?
Webhotel?
Sjukt billigt webb-hotel
Någon som provat b-one.nu?
Webbhotell?
Vilket webbhotell är bäst?
Bra (och billigt) webhotel?
webbhotel, tips!?

  • Medlem
  • 2004-01-22 11:29
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-01-22 11:54

HotellWWW
Har flera konton där, grymt stabila, schysst och personlig personal och billiga extra tjänster.

Dock får du betala mer för MySQL.

Jag kan fixa schysst pris om det är så.

//Nicklas

Internetfab använder jag. 3gb trafik för billigaste hotellrummet. Allt ingår

Vad innebär "mycket trafik" för dig?

Om du ska ha rejält mycket besökare kommer det börja kosta pengar hur du än gör. Vi drar ungefär 150GB i månaden och då är du inte välkommen på dom där "gratishotellen".

Om du ska driva affärsverksamhet har du helt andra faktorer att tänka på. Jag hostar alla kommersiella lösningar på levonline och jag har ett journummer som jag kan ringa dygnet runt om det strular, men det har det inte gjort ännu.

(observera att vi har egna servrar på samma webhotell men väljer ändå att lägga shoplösningarna på levonline:s linuxkluster)

www.wpsyd.com

Kör en del prolösningar där.

Jag använder mig av internetfab.com . Det verkar helt OK än så länge.

Jag har både levonline och internetfab och är nöjd med båda...

J.

Ursprungligen av Jonathan:

Jag har både levonline och internetfab och är nöjd med båda...

J.

Nu är jag bara nöjd med Levonline. Oderland (internetfab) hade en server som kraschade och sen sjabblade de bort min backup. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 14:10

Jag och några kunder använder www.24-7webhosting.com som har otroligt bra och kompetent personal. När jag vill snika har jag utnyttjat www.b-one.nu. Otroligt billig och förvånansvärt bra support.

internetfab.com och Shellkonto.nu
Båda är tiptop. Speciellt Internetfab som använder sig av CPanelX för administration är super. Shellkonto har jag som sekundär server, p.g.a sina generösa lagringsutrymmen och bandbredd.

Det roliga med Internetfab var att det var MER features i paketet än vad dom listade. Massvis med mer till och med. Det är ju inte ofta man råkar ut för sådant. Snarare tvärtom.

Men som Martin säger. Om du skall köra affärskritiska tillämpningar seriöst så kommer det att kosta.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-22 14:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vad innebär "mycket trafik" för dig?

Om du ska ha rejält mycket besökare kommer det börja kosta pengar hur du än gör. Vi drar ungefär 150GB i månaden och då är du inte välkommen på dom där "gratishotellen".

"Mycket trafik", uttryckte det inte riktigt så, vill bara slippa behöva tänka på hur mycket trafik som tillåts. Det blir inget projekt som involverar aktivitet i 99mac-klassen.

Till en början kommer det inte finnas någon e-handelslösning med i bilden. Men om kunden ifråga kommer fråga efter detta i framtiden (sannolikt) vill jag inte ha ett alltför stort projekt med att ordna det (helst undvika flytt, m a o).
Däremot bygger jag ett system (PHP/MySQL) för att varje butik på ett enkelt sätt ska kunna uppdatera sina sidor (inom vissa ramar) på egen hand, utan att behöva ha någon särskild förkunskap.

I dagsläget har företagets nuvarande webbplats ca 15000 träffar/månad, och detta utan att man skyltat särskilt mycket med sin webbadress.

Det underlättar också om det erbjuds obegränsat antal epostadresser (POP3), då och anställda i både butiker och på huvudkontoret ska kunna ha sin egen epostadress.

Tack för alla tips hittills! Människor som ni har gjort 99mac till en oskiljaktig del av mitt liv!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-01-22 15:04

Givetvis är det i mitt intresse att erbjuda min kund ett så pålitligt och smidigt system som möjligt, med bra service och stabilitet. Mitt första inlägg kunde, om det feltolkades, få det att låta som att min vinstmarginal var det enda viktiga. Men det är det inte. Ville bara klargöra det.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 16:39

datakultur.se

Har min sida där och en kunds. Trevliga att umgås med enligt honnom. Själv har jag aldrig varit i behov av det.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-01-22 16:48

Vi kan iaf konstatera att det finns VÄLDIGT många webbhotell i sverige, herregud.

Någon som har koll mer i siffror hur många??

Citat:

Skrevs ursprungligen av skatan
Vi kan iaf konstatera att det finns VÄLDIGT många webbhotell i sverige, herregud.

Någon som har koll mer i siffror hur många??

199 enligt denna listan:

http://guider.idg.se/guide/hotel/list.jsp

219 hotell i Datormagazins lista:

http://wh.datormagazin.se/

Något överetablerad marknad där det inte är lönt att konkurrera med 12:-/månadsalternativen. Driver själv webhotell förstås med vår specialitet är lösningar vi har byggt + FM, Lasso och Terminal Services-hosting. http://www.immitt.com/

/Ola

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
219 hotell i Datormagazins lista:

http://wh.datormagazin.se/

Något överetablerad marknad där det inte är lönt att konkurrera med 12:-/månadsalternativen. Driver själv webhotell förstås med vår specialitet är lösningar vi har byggt + FM, Lasso och Terminal Services-hosting. http://www.immitt.com/

/Ola

Om jag skulle starta ett webbhotell så skulle jag "nischa" mig likt Taz har gjort.
T.e.x WebObjects, Lasso, PHP, ASP, JSP, FM, *-SQL, DSS etc etc..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 14:05

Jag har precis gått över till Surftown,, är super nöjd,, bra priser, och supporten svarar nästan innan jag har hunnit skicka iväg mina ev frågor,, tom på nyårsdagen..

  • Medlem
  • 2004-01-26 13:01

Jag använder mig av scandweb.se till alla mina web-projekt. Några drar ganska mycket trafik och det har inte varit några problem. Dom har skilda servrar som hanterar mysql, web och mail. Mailservern är tillgänglig både via POP/IMAP och ett webmailgränssnitt.

Dom har php, mysql, postgres mm mm mm.

Vi e helt nöjda.

/Christian
christian@sorek.se

  • Medlem
  • 2004-01-27 10:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Jag har precis gått över till Surftown,, är super nöjd,, bra priser, och supporten svarar nästan innan jag har hunnit skicka iväg mina ev frågor,, tom på nyårsdagen..

Håller med, skall flytta över fler domäner hit känns det som!! Prova deras demo, mycket enkla verktyg för de inte för avancerade..
/H

Amen to that! Jag har just suttit i telefon med Levonlinesupporten en god stund å dom är så jävla rara, tillmötesgående å alerta! Fan vad sånt är värt pengar!

Oderland har verkligen börjat klanta - sabbade en server vid uppgradering i förrgår och den funkar fortfarande inte - dags att byta...

Ursprungligen av lilledanne:

Oderland har verkligen börjat klanta - sabbade en server vid uppgradering i förrgår och den funkar fortfarande inte - dags att byta...

Du blir inte besviken på Levonline. Jag lovar!

Ursprungligen av lilledanne:

Oderland har verkligen börjat klanta - sabbade en server vid uppgradering i förrgår och den funkar fortfarande inte - dags att byta...

Satsa på WPSYD www.wpsyd.se

Grymt bra att ha att göra med.

Bevaka tråden