Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link 604 & ICQ

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 20:13

Jag har försökt skicka filer över ICQ och iChat men det går inte.
Vilken/vilka portar ska man öppna i routern för att man ska kunna skicka filer över dessa program?
Hur går man till väga? Försök förklara så att en glad amatör förstår!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-21 20:54

1. Logga in i administratörsgränsnittet till DI-604 genom att knappa in 192.168.0.1 i webläsaren.

2. Tryck på fliken "Advanced". Du kommer då till "Virtual Server"-tablån. I kolumnen "Service Ports" skriver du 24500-24505.
I fältet "Server IP" fyller du i IP-numret på den dator du du vill använda ICQ på. Bocka i "Enable".

6. Klicka på "Apply"-knappen längst ner. Du kommer bli tillfrågad om du vill reboota routern, svara ja. KLART!

Tog en skärmdump, se länk nedan. Lyckades inte infoga bilden i detta meddelande...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 21:13

Tack men min router har ett annat utseende. Jag har inte serviceports att välja på under Virtual server menyn. Jag har bara application, filter, firewall, DDNS och DMZ att välja på under den menyn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-22 00:01

Skumt, med tanke på att vi har samma router...
Men du behöver kanske inte gå in under Virtual Server utan det räcker möjligtvis med Application.

Kika på denna länk:
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1338&question=icq

Först ställer du in ICQ under "server" och kolla sedan längre ner på sidan inställningen för DI-604.

Jag hade för mig att det endast var Virtual Server man skulle ställa in men det ser ut som att det egentligen är under Application du skall ändra på...

Jag har dock inställningarna Trigger: 5190 (samma som i länken ovan) men jag har 24500-24505 på incoming ports. Vet inte riktigt varför det står 20000-20019 på ovanstående sida, min den inställning jag har funkar i alla fall.

Kolla om det funkar

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 08:45

Tack dom inställningarna hade jag. Har inte kunnat testa överföringen än men hoppas att det funkar. Återkommer med rapport på hur det har gått!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 22:00

Jag har fått problem med mitt ICQ så jag har inte kunnat kolla detta. Men iChat fungerar det att skicka filer ifrån ialla fall.

1
Bevaka tråden