Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otillgängliga sajter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är nu tre Mac-användare som har problem med att komma in på vissa sajter (som tidigare fungera bra). Är det Macen som är problemet eller är det operatören eller är det sajterna? Kan någon testa hur det går att komma in på följande sajter?

www.dn.se

www.barometern.se

www.svenskafans.com

När jag försöker står webbläsaren och maler och maler för att till slut bara visa en blank sida. Har försökt med allt från OS 8.6 till Panther, allt från Safari till Netscape 4.72. Samma skit!

//S.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-21 17:42

Funkar för mig i Safari 1.1 via comhem.

Funkar för mig med. Jag har telia adsl, phanter och safari.

Kristofer

Jaha...

Tänkte först att det var någon anti-Mac-kampanj, men så är det tydligen inte...

Det kan väl inte ha någon betydelse att jag har modemuppkoppling? Kan det vara nånting hos operatören (Telenördia/Glocalnet)?

Kan tillägga att jag inte heller kommer in på Apples diskussionsforum (däremot alla andra sidor på Apples sajt)!

//S.

Jag kommer in på alla sajter. Och har besökt alla frekvent under ett bra tag.. (Bostream)

Det måste vara något strul med Telnordias DNSer

Pröva dom här:

212.181.52.2 dns.g.bonet.se
212.181.52.3 dns2.g.bonet.se
212.181.54.2 dns.s.bonet.se
212.181.54.3 dns2.s.bonet.se
194.236.29.2 dns.m.bonet.se
194.236.29.3 dns2.m.bonet.se
81.26.228.3 dns.bostream.se
81.26.228.2 dns.bostream.net

  • Medlem
  • 2004-01-21 19:43

Funkar klockrentför mig också.

testa dom här DNSn Com Hem

195.22.69.2
195.22.64.5

OK... Ska kolla. Tack för hjälpen!

Man tror nästan att det spökar... Nu kommer jag in på sajterna - efter en månads försök! Och samtidigt får jag ett mejl från Telenordia där de beklagar att somliga webbsidor inte gått att nå på grund av "att vi uppdaterat våra modempooler". Gåtan förefaller alltså vara löst, men Telenordia får inga pluspoäng av mig.

//S.

1
Bevaka tråden