Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm PB 12"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa en TFT-extern skärm till min PB 12" (rev 1, VGA)
Jag undrar:

Klarar den av att köra 1600x1200 som specen säger. Och kan man rent praktiskt köra tex Exposé utan att det hackar etc. Har bara tänkt köra den externa skärmen, dvs locket stängt så inte den interna används vilket avlastar grafikkortet.
Jag har provat köra 1280x1024 med bra resultat vad gäller Exposé.

Går det köra TFT 1600x1200 med analog VGA eller blir resultatet dåliga färger, pixlar som hoppar, ränder och gud-vet-vad.

Skärmen ska givetvis ha digital ingång också. Men min PB har analog ut.

Alla som har erfarenheter, skriv!

Senast redigerat 2004-01-21 12:39
  • Medlem
  • 2004-01-21 12:42

Ja, ja och ja. Du behöver inte "avlasta grafikkortet" om du inte vill, men det kan ju finnas andra orsaker till att man inte vill använda två skärmar.

Jag bygger mina erfarenheter på en iBook, så möjligheten att PowerBook inte fungerar lika bra finns ju åtminstone i teorin.

Det låter lovande detta!

Så, Exposé etc fungerar utan att hacka på så hög upplösning? *orolig*

  • Medlem
  • 2004-01-21 18:18

Om det nu skulle vara att det hackar lite, vilket jag inte tror att det gör, är det verkligen något att vara orolig över?

För övrigt, var hittar du en TFT 1600x1200 med analog anslutning? Jag har inte testat det just, så där kan jag inte garantera att det ser bra ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 20:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
För övrigt, var hittar du en TFT 1600x1200 med analog anslutning? Jag har inte testat det just, så där kan jag inte garantera att det ser bra ut.

Eizo, Sony, IBM och Philips har dylika och det är inga som helst problem med bildkvaliteten. Det enda "krångliga" med VGA-anslutningen är att man får trycka på "Auto Setup"-knappen. Det slipper man med DVI.

Såja. Slog till på en Samsung SyncMaster 213T. 1600x1200. Funkar gudomligt bra. Är så nöjd. Exposé funkar kanon om jag bara kör på den externa skärmen. Med den interna igång blir det lite hackigare - men helt överkomligt.

Analog: märker inte av pixlar som hoppar. Möjligen lite flimmer om jag gör ett klassiskt (Classic) schackmönster över hela skärmen.

Nöjd!

1
Bevaka tråden