Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Januari PUB

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 13:50

Förslag på datum till januari pub?

Mitt förslag är på den "östeuropeiska puben" Wojarski...
Ligger på skanstorget, härlig bar att hänga i med obskyr vodka & östbira
( tjeck & polen) på fat... Bla. mörk staropramen som är en höjdare om man tycker om mörk öl.

Personligen ser jag helst att det är en vardag (då kan jag vara med)

Länk: http://www.alltomgoteborg.se/profile?fid=2&id=956090

Intresserade?

Toppen! Jag tycker att vi träffas nu på torsdag, för sen börjar filmfestivalen.

Mitt förslag:

Torsdag (22/1) vid 7-tiden på Wojarski.

Kom igen nu, pojkar och flickor!

/Anna

  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 14:01

Jag har fullt upp med att banka pingviner med baseballträ. har inte lyckats pricka toppen på den grövre varianten än. Men kanske

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 14:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Jag har fullt upp med att banka pingviner med baseballträ. har inte lyckats pricka toppen på den grövre varianten än. Men kanske

Sitter du hellre & bankar pingviner än dricker en bira kanske du skall stanna hemma

  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 14:21

Tyck nog de va trevligt ja, de verka
Öl o mat har int nån dött a

Instämmer med Anna K, samt att det aldrig kan bli ett demokratiskt beslut om när & var & hur... är alltid någon som prioriterar pingvinner eller andra "birds" - Torsdag (22/1) vid 7-tiden på Wojarski är perfekt såvida "förste inpiskare" Jonaz inta säger annat

Följande bekräftar att de kommer:

01. Anna K
02. Olle J
03.
04.
05.
06.
07.
08.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 15:52

Följande bekräftar att de kommer:

01. Anna K
02. Olle J
03. Jonaz med ev. sambo
04.
05.
06.
07.
08.

Följande bekräftar att de kommer:

01. Anna K
02. Olle J
03. Jonaz med ev. sambo
04. Kennet
05.
06.
07.
08.

  • Medlem
  • 2004-01-20 18:03

Och varför inte på en jämn vecka då jag kan
På det här viset blir det aldrig av ju...suck.

Följande bekräftar att de kommer:

01. Anna K
02. Olle J
03. Jonaz med ev. sambo
04. Kennet
05. Berggren
06.
07.
08.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-21 10:19

Följande bekräftar att de kommer:

01. Anna K
02. Olle J
03. Jonaz med ev. sambo
04. Kennet
05. Berggren
06. Linus (troligen men inte säkert)
07.
08.

  • Medlem
  • 2004-01-21 11:08

Attans!

Jag skall se kuturfilmen Hitta Nemo klockan 21.00 den kvällen. Jag får se om jag har möjlighet att komma förbi tidigare (har ni hört den förut?).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-21 11:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av MP
Attans!

Jag skall se kuturfilmen Hitta Nemo klockan 21.00 den kvällen. Jag får se om jag har möjlighet att komma förbi tidigare (har ni hört den förut?).

Tja...en promenad på ca en kvart till centrum, du hinner att sällskapa över en & halv timme om du kommer 19.00

Tyvärr för min del vore farligt att ta en öl eftersom handboll matchen nu på torsdag kl.20.00
Vill ej doppa mig innan matchen...
syns en annan gång

ha coolll!!
Nancy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-21 11:37

Du kan komma efter matchen...

fan, sur tid, lön på fredag, jag hakar på en annan gång.

Jag får se om jag hinner komma förbi, ety jag arbetar till 21.00

Om inte, ha en trevlig kväll ...

Tjing,

Stefan (som kör igång lounge-helgerna på Elite igen nu på fredag)

Det kan hända att jag blir någon minut försenad - slutar jobba klockan 19 men lovar att skynda mig - håll en plats åt mig

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 09:10

Jag vill komma dit oxå, för jag har aldrig varit med på macpub förut, men guld anländer inte förrän imorgon! Raaaargh!

Hoppas ni får det trevligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 12:54

Jag får hoppa över ikväll, har verkligen inte tid

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-22 12:58

Med ännu ett par timmar kvar har vi:

01. Anna K
02. Olle J
03. Jonaz med ev. sambo
04. Kennet
05. Berggren
06.??
07.??
08.??
09.??
10.??

Vilka döljer sig under frågetecknen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 13:01

Jag får hoppa över ikväll, har verkligen inte tid

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 19:51

Så som den norrlänning jag relativt sett är snurrade jag in mig i klädesplagg och stora gosiga plupphalsdukar, petade fickan full med guld och begav mig mot en av de länkar som förbinder mig med Wojarski : så väl törstig som svulten som jag var.
En wojarskipils direkt vid ingången hägrade för min inre syn, åtföljt av en stunds pratande i trevligt sällskap innan jag ämnat ägna mig åt matsedeln fylld med rustik och mättande mat.
Insnurrad i bomull och ylle, med fötterna väl snörda öppnade jag ytterdörren och ställde in kompassen. Kämpande mig nerför gatan emot den hägrande hållplatsen som glimmrade så gyllene vid horisonten; utlovande en varm vagn som skulle föra mig mot målet. Kölden gnagde mot mina kala kindben, jag flyttade upp halsduken ytterligare för att skyla mig mot det bistra. Stegen ekade tomt i vinterkvällen. Alla fönster lös med ett varmt lockande sken, alla bilar rök av varma sköna ångorr : Jag svepte åt kavajen över grilltröjan och knäppte mellersta knappen.
Passerade efter flertalet bistra sekunder ett inbjudande kafé, efter ytterligare några en underbar pizzeria, och efter några köldhackande steg den första restauranten med varma skålar och tunnvis med öl. Huttrade och drömde och kämpade på.
Efter några minuter i vinterkölden, endast lindrade av ett kort ögonblick av värme vid cigarrettinköp i den lokala servicebutiken, insåg min nu av köld avtrubbade hjärna att oddsen för att jag skulle klara mig helskinnad ur detta.
Men då jag är envis, och tankarna rör sig sakta i en till ismos nerkyld hjärna, så insåg jag inte mitt öde utan kämpade sturskt på ytterligare ett kvarter. Men till slut så grupperade sig tankarna till en intelligibel sörja och jag inså så som i en andlig förkunnelse: Det kommer inte att bli varmare, och även om jag klarar mig till hållplatsen så kommer jag att behöva gåminst lika långt efter att vagnen fört mig så nära Wojarski och sällskapet den förmår; för att inte tala om min färd åter.
Det var då jag insåg det oundvikliga som gnagt mitt bakhuvud sedan länge, likt så den outtalade aningen ofta gör : Jag kommer inte att kunna genomföra det hela, och ju förr jag ger upp min dumdristiga färd destå mindre chans att jag slutar i historieböckerna likt en misslyckad polarfärd. Så jag vände åter...

Så nu åter i mitt varma pörte, efter att huttrande ha genomgått en välbehövlig upptining, så måst jag meddela att jag uteblivit. Men ni skall veta att jag försökt, försökt mer än vad envar vettig människa bort vid denna hemska årstid…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-23 00:46

tja... det kanske inte var en slump att det var så nära hem till mig då...

Får tacka för sällskapet och en trevlig kväll, kul att vi blev fler än jag först vågade hoppas på... var vi 12-13 stycken. Får vi månne se det Newcastle filmade eller någon liten bild kanske ???

  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 08:32

Jag glömde. Jag försäkrar att jag inte bankade pingviner i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-01-23 09:25

Kan det bli på en ojämn vecka nästa gång kanske........? please

Citat:

Skrevs ursprungligen av maco
Kan det bli på en ojämn vecka nästa gång kanske........? please

Det kan det väl säkert.. Du kan väl föreslå en dag nästa gång så hänger vi på!

Tack alla för en trevlig kväll! Skulle behöva SILVERTEJP till mina ögonlock denna morgon..

/Anna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-23 10:10

SILVERTEJP, AKA "Gaffatejp" kommer från engelskans "Gaffer" som killen/tjejen kallas som ser till att kablar & annat ligger som de skall vid en filminspelning... Kan med fördel användas till istortsett allt... Imotsats till buntband som bara har ett brett användningsonråde...
(detta diskuterades igår, ungefär samtidigt som Newcastle vrängde på sina ögonlock...)

el tejp då ?
vad kan man använda det till ?
jag fick inte riktigt pejl på det igår...

Bevaka tråden