Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa spel i USA?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är det någon som har tipa om var (näthandlare) man bäst köper spel från USA (eller Storbritanien)?

Risken för att bli pålagd tull och moms (stor risk om man köper DVD-film!)?

Framför allt är jag på jakt efter Raven Shield och har tröttnat på att vänta på att Macoteket skall få hem det (ständiga uppskjutningar av leveransdag).

/Brake6

Min erfarenhet är att paket går igenom rätt så lätt (oftare än 50%), men det beror nog mycket på paketets storlek och utseende. Även om de lägger på tull och moms brukar det bli billigare... (räkna på det)

Ligger värdet på under 300:- ska det inte vara några problem i tullen.

Problemet är fraktkostnaden, många tar lika mycket betalt för adm och frakt som de tar för själva spelet.

PS Jag hade en kompis som köpte Raven Shield i USA förra veckan och tog med det hem på flyget. Spelet kostade 325 kr inkl skatt!!! Frakt 0 kr. Billigt och hyggligt.

Förresten. Om du köper från Storbritannien, så betalar du brittisk moms på 17,5% men ingen tull eller svensk moms. Så om priserna där är inkl. moms, så är det vad du får betala. Dessutom brukar grejer vara dyrare i GB än i USA.

Citat:

Skrevs ursprungligen av SockerConny
PS Jag hade en kompis som köpte Raven Shield i USA förra veckan och tog med det hem på flyget. Spelet kostade 325 kr inkl skatt!!! Frakt 0 kr. Billigt och hyggligt.

Attans att jag missade det

En känd återförsäljare tar 500 kr plus frakt och postförskottsavgift (som säkert hamnar runt 50 spänn). IMG tar cirka 370 kr (480 inkl frakt) för Raven Shield. Jag chansar nog på att inte fastna i tullen…

Tack för tipsen

/Brake6

Kan annars tipsa om dvdboxoffice.com
tittade lite snabbt och raven shield går på 401 sek inkl frakt (från kanada)

http://www.gogamer.com

Billiga spel för mac att inhandla över nätet

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-19 17:00

Hur riskabelt är det att betala med kort på nätet i USA jämfört med Sverige? Det finns en hel del billiga spel som jag skulle vilja köpa men inte "vågat" pga risken för kreditkortsbedrägeri.

Hur säkert är det egentligen? Brukar ni handla med kort på nätet?

Köp med kort, jag har aldrig torskat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Homy
Hur riskabelt är det att betala med kort på nätet i USA jämfört med Sverige? Det finns en hel del billiga spel som jag skulle vilja köpa men inte "vågat" pga risken för kreditkortsbedrägeri.

Hur säkert är det egentligen? Brukar ni handla med kort på nätet?

Jag har handlat med kort ett 20-tal gånger de senaste 6-7 åren. Dock allltid från något relativt känt företag (eller Kagi). Det "minsta" företaget var en bokhadlare med begagnade böcker i Kalifornien.

Fungerat bra hitills (peppar, peppar ta i trä). Dock alltid via säkra webbsidor.

Det är väl så att kortföretaget/banken står för eventuella bedrägerier ?!

/Brake6

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-19 17:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av SockerConny
http://www.gogamer.com

Billiga spel för mac att inhandla över nätet

Ja, jag får väl slå till. Kollade på Gogamer. Bra sida, Star Trek Elite Force II 10 dollar billigare än hos Aspyr men tyvärr levererar de bara inrikes och till Kanada.

Japp. Nu är beställningen gjord hos DVD boxoffice. Jag lyxade mig och valde till DHL-leverans. Det fortfarande billigare än i Sverige.

Och snabbare.

/Brake6

1
Bevaka tråden