Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Vid köp av Skrivare och Scanner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-19 14:09

Jag och min fru har delat på en HP PSC 950. En kombi maskin med scanner, skrivare och fax, men nu har den lagt av helt.

Min Fru är beroende av en bra färgskrivare, någon som kan tipsa om en bra skrivare?

Jag själv behöver en Scanner för foton och annat samt undrar om det finns scanners som både kan scanna bilder och negativ? Negativ biten är inte nödvändig bara jag får en bra scanner som är lätt att hålla ren och som har en någorlunda bra upplösning.

Allt beror som vanligt på din budget men Epson gör bra och relativt billiga prylar som nog kan passa. Exempelvis en Stylus Photo 950/1290-skrivare och en Perfection 1670/2400/3170/3200-scanner?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 16:59

Jag kan tipsa om en bra färsg/fotoskrivare:
Canon i950, det är inte den billigaste skrivaren kanske men den är sjukt bra och den har 6 separata färgpatroner

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-01-19 17:24

Vi har nyss skaffat en Epson photo 3200 (scanner). Det lilla vi har använt avden verkar mycket bra. Den rekommenderades av många. Bla skall den vara hyfsad till just negativ scanning för att vara flatbäddsscanner. Det har kommit en något mindre model, 3170, o billigare som saknar vissa finesser. Vi har länge jobbat med Microtek_ScanMaker X 12 USL. Så detta kändes som ett lyft.

Vi har också Epson 890/1290 bläckstråle skrivare sedan de kom på marknaden. De fungerar utmärkt. Gör fina utskrifter. Men vi valde Epson bla för att de kan ta kraftigare papper än de andra skrivarna, vi skriver ofta ut på 240g papper. De kunde också skriva ut i marginalen. Hemma har jag Hp Deskjet 990cxi för jag prioriterade snabbhet. Familjen använder den mer till att skriva ut handlingar än att göra foton. Men det blir bra också. Kan tyvärr inte skriva ut i marginalen eller ta kraftigt papper.
Men det har ju kommit nya sedan dess.

Det bästa är att fundera på vad som är viktigast och sedan om det finns någon som uppfyller detta. Vad kostar det att skriva ut en sida kan vara intressant. Man mäter i % täckning av A4 alt letter. 3% motsvarar ungefär en vanlig textsida.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-27 12:27

Tack för alla fina tips!

Jag har beställt en EPSON Fotoskrivare R300 STYLUS Hoppas att min fru blir nöjd! med den har hon möjligheten att snabbt trycka in minnes kort från sin digitalkamera direkt in skrivaren.

Köpte en EPSON 1670P scanner till mig själv! Jag har aldrig haft en EPSON tidigare hoppas att denna är bra? Har tänkt att läsa in bilder men framförallt foto negativ!

Finns här någon som har en liknande produkt och erfarenheter av EPSON? Hur blir kvalitén på bilderna från negativ? Kanske någon som kan visa ett exempel?

-- Nelson

Sist i följande tråd på Fotosidan finns en länk till skannade mellanformatsneg från en Epson 3200. Kanske kan ge en fingervisning även om varken scannern eller neggen är desamma.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=18373&highlight=scanner

1
Bevaka tråden